בנט בהערכת מצב: בוחנים הטלת מגבלות על לא-מחוסנים

ראש הממשלה ושר הבריאות קבעו כי מפרי הנחיות הקורונה יכנסו באופן מיידי, ללא התראות. בנוסף, גורמי המקצוע בוחנים הטלת מגבלות על אזרחים לא מחוסנים. הדיון על הארכות ההגבלות על נתב"ג יקבע בהמשך

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/21 11:38 ה בטבת התשפב

בנט בהערכת מצב: בוחנים הטלת מגבלות על לא-מחוסנים
בנט והורוביץ במסיבת העיתונאים, ארכיון, צילום: Moti Milrod/POO

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ קיימו הבוקר (ה׳), הערכת מצב בעניין נגיף הקורונה וזן האומיקרון. בדיון הוחלט על הגברת האכיפה בעניין התו הירוק באמצעות ברקוד, בדגש על מתן דו"חות באופן מיידי, ללא התראות, למפרים את הכללים. המשרד לביטחון פנים יוביל את ההיערכות למול משטרת ישראל. רה"מ הנחה את גורמי המקצוע לבחון אפשרויות להטלת הגבלות על לא-מחוסנים. בעניין ההגבלות בנתב"ג, ייקבע דיון נוסף בהמשך ביום.


 
החל מהיום, חולה שזוהה עם הווריאנט החדש אומיקרון, ישהה בבידוד במשך 14 ימים מלאים, ולא עשרה כפי שנהוג בחולי קורונה אחרים. לאור החשד כי מאומתים לווריאנט עלולים להיות מדברים למשך תקופה ארוכה יותר מזאת שנצפתה במקרים אחרים של הנגיף, ההנחיות הנוכחיות קובעות כי החולים יקבלו אישור החלמה רק בתנאי שבמשך שלושת הימים האחרונים לבידוד, שנמשך 14 ימים, לא הופיעו תסמינים המונעים את מתן האישור. 

עוד נקבע כי אדם שהוגדר בחשד גבוה כחולה בווריאנט האומיקרון, במידה ולא התקבלו תוצאות ריצוף עד לסיום תקופת החלמה של עשרה ימים, יוגדר כמחלים באישור הרופא המחוזי בלבד. מהנתונים העדכניים שמתפרסמים הבוקר (ה'), עולה כי ביממה האחרונה התגלו 651 חולים חדשים, מתוך 95,290 בדיקות שנערכו לגילו הנגיף. 96 חולים מוגדרים קשה, כאשר 54 מתוכם מונשמים. 8,210 בדי אדם נפטרו במצטבר מאז פרוץ המגיפה בישראל.