לפיד יצא לביקור מדיני בקהיר, ישיב למצרים פריטים ארכיאולוגים

שר החוץ יאיר לפיד נחת לפני זמן קצר בקהיר ויקיים סבב של פגישות מדיניות, לפיד ישיב בשם מדינת ישראל פריטים ארכיאולוגים שנגנבו במצריים ונתפסו בישראל

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/12/21 11:03 ה בטבת התשפב

לפיד יצא לביקור מדיני בקהיר, ישיב למצרים פריטים ארכיאולוגים
לפיד בקהיר, צילום: שלומי אמסלם לע"מ

שר החוץ, יאיר לפיד הגיע הבוקר (ה') לביקור מדיני בקהיר והתקבל  ע"י ראש הפרוטוקול המצרי בשדה התעופה בקהיר. במהלך הביקור תתקיים פגישה של שר החוץ לפיד עם נשיא מצרים 
עבד אל-פתאח א-סיסי. 

לאחר מכן יפגוש שר החוץ לפיד את מקבילו שר החוץ סאמח שכרי. בנוסף, כמחווה לחיזוק היחסים, ישיב שר החוץ לפיד, בשיתוף עם רשות העתיקות, פריטים ארכיאולוגים מצריים שנתפסו בישראל. לביקור מצטרף מנהל רשות העתיקות, אלי אסקוזידו.

מלשכת שר החוץ נמסר: "חיזוק יחסי ישראל-מצרים בראייה מדינית-בטחונית הוא אינטרס חשוב מאוד של מדינת ישראל. ביקורו של שר החוץ לפיד הוא המשך מדיניות החוץ של ממשלת ישראל למינוף האינטרסים המשותפים ליציבות אזורית".

לפיד בקהיר

לפיד בקהיר צילום: שלומי אמסלם לע"מ

כזכור, לפני מספר חודשים נפגשו ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בשארם א-שייח' שבמצרים.  בפגישתם דנו בשורה ארוכה של סוגיות, ובכללן בדרכים להעמקת ולחיזוק שיתופי הפעולה בין המדינות, בדגש על הרחבת היקף הסחר ההדדיים, וכן בשורה ארוכה של סוגיות אזוריות ובינלאומיות.

ברשת "אל-ערביה" דווח כי הפגישה נועדה להכין את הקרקע לפסגת שלום בינלאומית כדי להחיות את תהליך השלום. עוד דווח כי הנשיא המצרי הדגיש את תמיכת מצרים במאמצים להגיע לשלום על בסיס פתרון שתי המדינות. כמו כן, דווח כי קהיר דרשה להפסיק את הפעולות הצבאיות של ישראל בעזה ומצרים תפעל להפסקת שיגור הרקטות.

במהלך הפגישה הודה ראש הממשלה לנשיא המצרי על תפקידה החשוב של מצרים באזור, וציין, כי בחלוף למעלה מארבעה עשורים הסכם השלום בין המדינות מוסיף לשמש אבן יסוד בביטחון המזרח התיכון וביציבותו. 


(בנט במצרים).