החל מהיום: יוארך הבידוד לחולי האומיקרון

מאומתים לזן החדש יאלצו להאריך את הבידוד לשבועיים מלאים, ולא עשרה ימים כפי שנהוג בקרב שאר חולי הנגיף. תנאי נוסף לקבלת תעודת מחלים: ללא תסמינים בשלושת הימים האחרונים לבידוד

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 09/12/21 10:33 ה בטבת התשפב

החל מהיום: יוארך הבידוד לחולי האומיקרון
בדיקת קורונה, צילום: Yahav Gamliel/Flash90

הזן החדש של נגיף הקורונה, אומיקרון, שהתגלה לאחרונה במדינות אפריקה ממשיך להטריד את המדענים, וכבר גרם לשינויים במדיניות הכניסה לישראל. משרד הבריאות הודיע אמש (ד') כי חולה שזוהה עם הווריאנט, ישהה בבידוד במשך 14 ימים מלאים, ולא עשרה כפי שנהוג בחולי קורונה אחרים.

לאור החשד כי מאומתים לווריאנט עלולים להיות מדברים למשך תקופה ארוכה יותר מזאת שנצפתה במקרים אחרים של הנגיף, ההנחיות הנוכחיות קובעות כי החולים יקבלו אישור החלמה רק בתנאי שבמשך שלושת הימים האחרונים לבידוד, שנמשך 14 ימים, לא הופיעו תסמינים המונעים את מתן האישור. 

עוד נקבע כי אדם שהוגדר בחשד גבוה כחולה בווריאנט האומיקרון, במידה ולא התקבלו תוצאות ריצוף עד לסיום תקופת החלמה של עשרה ימים, יוגדר כמחלים באישור הרופא המחוזי בלבד. מהנתונים העדכניים שמתפרסמים הבוקר (ה'), עולה כי ביממה האחרונה התגלו 651 חולים חדשים, מתוך 95,290 בדיקות שנערכו לגילו הנגיף. 96 חולים מוגדרים קשה, כאשר 54 מתוכם מונשמים. 8,210 בדי אדם נפטרו במצטבר מאז פרוץ המגיפה בישראל. 

במחקר חדש של קופת חולים כללית שפורסם לאחרונה, נבדקה היעילות של מנת הבוסטר. המחקר עקב אחר כלל בני ה-50+, מטופלי כללית, שקיבלו את מנת החיסון השנייה לפחות חמישה חודשים קודם, והשווה את שיעורי התמותה מקורונה באוכלוסייה שקיבלה מנת בוסטר בהשוואה לשיעורי התמותה באוכלוסייה שלא התחסנה במנת הבוסטר. המעקב בוצע במהלך גל הדלתא, בין התאריכים 6 באוגוסט 2021, שבוע לאחר מועד אישור חיסון הבוסטר לאוכלוסייה המבוגרת בישראל, ועד ל-29 ספטמבר 2021.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן