בזכות הגרביים: כעבור שנים פוענח רצח אכזרי במעלות

לפני חמש שנים נרצח קשיש בן 90 בדירתו בצפון הארץ. החשוד במעשה הותיר אחריו גרב, ובזכות התפתחות טכנולוגית, הצליחו החוקרים להפיק ממנה DNA. "לא מרפים כדי להביא לפענוח עוד מקרי רצח, גם אם עברו שנים רבות מאז שבוצעו"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 09/12/21 09:04 ה בטבת התשפב

בזכות הגרביים: כעבור שנים פוענח רצח אכזרי במעלות
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

פרקליטות חיפה תגיש היום (ה') לבית המשפט המחוזי כתב אישום נגד תושב מעלות בן 35 בגין רצח. תחילת הפרשה באוקטובר 2016, אז הוזנקו לפנות בוקר שוטרי משטרת ישראל לזירת רצח בתוך דירה בעיר מעלות.

בדירה נמצא גופת קשיש כבן 90 ועליה סימני אלימות קשים, בחוות דעת הפתלוג נקבע כי מותו נגרם מחבלות בראש וחניקה. מחקירת הזירה עלה כי הרצח בוצע במהלך מאבק של הקשיש עם פורץ שנכנס לדירה. הפורץ שניסה להחריש את תנועתו נכנס לדירה ללא נעליים, אך הופתע מערנותו של הקשיש והחל לתקוף אותו באכזריות באזור הפנים עד אשר גרם למותו. במהלך התקיפה אחת מגרביו של החשוד נפלה ונשארה בצמוד לגופה.

בחינה מחודשת של הגרב הביאה להפקת פרופיל DNA

לאורך השנים ניסו החוקרים להפיק פרופיל DNA מהגרב, אך ללא הצלחה. אולם, בעקבות התפתחות טכנולוגית בתהליך הפקת ראיות DNA, חוקרי משטרת ישראל חוזרים ובוחנים ראיות שתפסו בתיקים לא מפוענחים. אכן בחינה מחודשת של הגרב שנמצאה בזירה אפשרה הפקת פרופיל DNA אשר הוביל לחשוד ברצח, תושב העיר שהיה בן 25 בזמן הרצח.  

חקירה סמויה נפתחה והחוקרים החלו אוספים ראיות כנגד החשוד, עם ביסוס החשד, החשוד נעצר ולאחר 50 יום של חקירה מאומצת נאספו ראיות נוספות שהביאו להגשת כתב אישום הבוקר פרקליטות חיפה בעבירת רצח כנגד החשוד.

ראש מחלק רצח בימ"ר צפון רפ״ק אריק לוגסי סיפר: "חקירת הרצח הביא אותנו להכרות עם מהלך חייו של הקורבן, מר סמיון ויולין ז״ל בעברו קצין בצבא האדום שנלחם במלחמת העולם השנייה בנאצים. עלה לארץ ופיתח את תחום הסייף התחרותי בעיר מעלות, לוחם אמיתי, שגם בגילו המופלג (93) ניסה להיאבק עם פורץ צעיר בכמעט 70 שנה ממנו. אנחנו מסופקים מכך שהחשוד לא יחמוק מעונש, ואנחנו עושים הכל ולא מרפים כדי להביא לפענוח עוד מקרי רצח, גם אם עברו שנים רבות מאז שבוצעו". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן