פרשת סרסור הסוהרות: נפלה הצעת החוק להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית

הצעתו של חבר הכנסת אופיר סופר מהציונות הדתית להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לפרשת סרסור הסוהרות נפלה במליאה. "יש לנו כאן בעיה ערכית, פיקודית ומבצעית במלחמה אל מול הטרור" מסר סופר בסיום ההצבעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/21 19:59 ד בטבת התשפב

פרשת סרסור הסוהרות: נפלה הצעת החוק להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית
כלא גלבוע, צילום: פלאש 90

בעקבות עדותו הקשה של מפקד גלבוע על פרשת הסרסור בסוהרות שזעזע את המדינה, עלתה היום (ג') הצעת החוק להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית. ההצעה נפלה כאשר 46 התנגדו ו-41 תמכו. ח"כ אופיר סופר יזם את הצעת החוק אך נתקל בקשיים להשיג תמיכה בקואליציה, לרבות מיו"ר הוועדה לביטחון פנים חברת הכנסת מירב בן ארי.

ביום שני פורסם ב"כאן רשת ב" כי גם השר לביטחון פנים מתנגד להצעתו של סופר אך בר לב מיהר להתנער, "השר בר-לב אינו מתנגד להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית. לאור העדות החדשה של מפקד כלא גלבוע השר לביטחון הפנים פנה ליועמ"ש בבקשה שיעיין מחדש בתיק החקירה. במקביל משטרת ישראל זימנה את מפקד הכלא לשמיעת עדותו. לדעת השר יש למצות את התהליכים הללו  לפני קבלת החלטה האם יש צורך בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית".

ח"כ אופיר סופר אמר בסיום ההצבעה: "לצערי השר בר לב הוכיח היום שהוא שבוי בידי הפרקליטות והשב״ס בכך שמנע את מחבריו לקואליציה להצביע בעד הצעתי הצודקת להקים ועדת חקירה לפרשה החמורה בסרסור בסוהרות".

"השימוש בסוהרות יצרה את התרבות הארגונית שהביאה אותנו לבריחה מכלא גלבוע, אני לא רואה אפשרות לנתק בין הדברים. יש לנו כאן בעיה ערכית, פיקודית ומבצעית במלחמה אל מול הטרור", הוסיף סופר.

מפורום בוחרים נמסר כי הוכח שוב  שמדובר בממשלה מסוכנת, "בשביל לא להרגיז את מנסור עבאס הממשלה מפקירה את ביטחונן של הסוהרות. אנו קוראים לכל סוהר וסוהרת לפנות אלינו באנונימיות ולספר על התנאים המפליגים של המחבלים בכלא".