חורף חם: כך תגנו על הילדים שלכם מפני סכנות נפוצות בבית

החורף הגיע ובבית שלכם יש לא מעט מלכודות שיכולות להזיק לילדים: החל משמיכה, רדיאטור ואפילו מעיל. ארגון בטרם מפרסם הנחיות שיעזרו לכם ולילדיכם לעבור את מזג האוויר הסוער בשלום

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/21 17:42 ד בטבת התשפב

חורף חם: כך תגנו על הילדים שלכם מפני סכנות נפוצות בבית
חורף חם, צילום: shutterstock

אחרי איחור ניכר, החורף סוף סוף הגיע - ובגדול. תחזית מזג האוויר מבשרת לנו על רוחות חזקות, טמפרטורות נמוכות, גשם ושיטפונות ילוו אותנו מהיום ובימים הקרובים. לאור המצב, ארגון בטרם לבטיחות ילדים מפרסם הנחיות בטיחות להורים ומזהיר מהסכנות הנפוצות בבית - שריפות כתוצאה משימוש לא בטוח באמצעי חימום, כוויות מנוזלים חמים ומתריע על עלייה בשכיחות מקרי מוות בעריסה הנובעים מחימום יתר. 

אלה הנחיות הבטיחות להורים לימי החורף:

חימום בטוח: אמצעי חימום בטוח הוא כזה שאינו כולל אש גלויה. מזגן או רדיאטור הם אמצעי החימום הבטוחים ביותר והיחידים שיכולים להמשיך לפעול גם בלילה. לא מומלץ להשתמש בתנור ספירלה, מפזר חום, תנור גז וקמין, במיוחד לא בסביבת ילדים. אמצעי חימום צורכים הרבה חשמל ופעמים רבות מפצלים וכבל מאריך אינם עומדים בעומס ועלולים לגרום לשריפות, לכן את אמצעי החימום מחברים ישירות לשקע שבקיר. 

מתקינים גלאי עשן: גלאי עשן אינו מונע את השריפה אך מתריע עליה בזמן ומאפשר חילוץ של הילדים, כיבוי מהיר וקריאה לכוחות ההצלה במידת הצורך. מדובר במוצר זול ופשוט להתקנה.

שינה בטוחה: הטמפרטורה המומלצת בחדרי ילדים היא 22 מעלות ובכל מקרה לא יותר מ-24 מעלות. אצל תינוקות מנגנון ויסות החום אינו מפותח מספיק, וכתוצאה מכך חימום יתר עלול לגרום למוות פתאומי בשינה. שמיכות עבות עלולות גם הן לגרום לחנק ולכן אנו ממליצים להשתמש בשק שינה לתינוקות או בשמיכה דקה והדוקה - ולהלביש את התינוק בהתאם. אם במגע נראה לנו שלתינוק חם מדי, מורידים לו שכבת ביגוד.

מעיל? לא בנסיעה! אסור להסיע ילדים ותינוקות במושב בטיחות כאשר הם לבושים במעיל נפוח. המעיל אינו מאפשר לרצועות להגן על הילדים כראוי ובזמן תאונה הם עלולים "להחליק" מתוך המעיל ולהיפגע קשה. אז מה עושים? לפני הכניסה לרכב מפשיטים את המעיל, מכניסים את הילד למושב וחוגרים אותו היטב. אם קר, אפשר לכסות את הילד במעיל כשהוא חגור.

מרחיקים שתייה חמה מילדים: הגורם המרכזי לכוויות ילדים הם נוזלים חמים. עורם של ילדים דק ועדין משל מבוגר ושטח הגוף שלהם קטן משלנו. לכן גם כוס תה או קפה שנשפכים על הילד עלול לגרום לכוויה נרחבת ועמוקה, הדורשת הליך שיקום ארוך. במיוחד בחורף, מקפידים להרחיק שתייה חמה מילדים ולהניח את הכוס במקום גבוה הרחק מהישג ידם. לא שותים שתייה חמה כשהילדים על הידיים. קומקום ומיחם מניחים על השיש ומצמידים לקיר. במתקני שתייה מומלץ להתקין נעילת מים חמים.