אזהרה לציבור קיבלתם הודעה מדואר ישראל? כנראה שזאת הונאה

המשטרה מזהירה מפני מתקפה נרחבת, באמצעות הודעות מזויפות, החשודים מנסים להשיג את פרטי האשראי של האזרחים ולגנוב כספים ומשתמשים במספר ושם לגיטימיים של דואר ישראל

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 07/12/21 21:53 ג בטבת התשפב

קיבלתם הודעה מדואר ישראל? כנראה שזאת הונאה
סניף דואר, אילוסטרציה, צילום: Yossi Aloni/Flash90

משטרת ישראל מעדכנת הערב (ג') על איום חדש שמרחף מעל הצרכנים בישראל. "בימים אלה מתרחשת מתקפה נרחבת של הונאות דיוג (פישינג) באמצעות מסרונים - הודעות SMS המתחזות לדואר ישראל. מטרת פעולת ההתחזות: להשיג פרטי אשראי ולגנוב כספים", כך נמסר בסדרת ציוצים שהועלו לדף הטוויטר הרשמי של המשטרה. 

במסגרת המתקפה, החשודים משתמשים במספר והשם הלגיטימיים של שירותי דואר ישראל, כך שלקוח שקיבל בעבר הודעות אותנטיות מדואר ישראל - יקבל את הודעת הדיוג מאותו השולח (Israel Post). להודעות מצורף קישור זדוני ובו מתבקש הקורבן להזין את פרטי האשראי שלו באתר המתחזה לדואר ישראל, וזאת לטובת תשלום לכאורה עבור עמלת מכס. 

לרוב החשודים מסירים את האתר המתחזה מהרשת תוך ימים ספורים (על כן, יתכן כי הקישור שקיבלתם יהפוך לבלתי שמיש תוך זמן קצר). עם זאת, החשודים מחליפים את הקישור בקלות לכתובת אחרת, וכך ניסיונות ההונאה נמשכים שוב. 

 

במשטרה לא הסתפקו באזהרה ואף נתנו המלצות מעשיות כיצד להתגונן מפני הגניבה. "אנו ממליצים לנקוט במשנה זהירות לאחר קבלת מסרון ובו בקשה להזנת פרטים רגישים. מומלץ להיכנס לאתר הרשמי של דואר ישראל, לבדוק באזור האישי את פרטי החבילה שקיבלתם ואת תשלום המכס הנדרש". עוד נמסר כי, במידה ונפלתם קורבן להונאת דיוג או לכל עבירה פלילית אחרת, ניתן להגיש תלונה מקוונת באתר משטרת ישראל. 

לא מדובר בפעם הראשונה שבה המשטרה מפרסמת הודעות אזהרה מסוג זה. בקיץ האחרון דיווחו במשטרה על ריבוי ניסיונות להונאת אזרחים וחברות פיננסיות באמצעות שליחת הודעות דרך וואטספ, טלגרם והדואר האלקטרוני, ולשם כך הוקם מוקד מיוחד לטיפול בפניות הציבור