הקורונה עדיין כאן זן האומיקרון: הוארכה חובת הבידוד במלונית

בכנסת אישרו להאריך את חובת הבידוד במלונית לשבים מ-50 מדינות. יחד עם זאת, אדם שהתגלה חיובי לנגיף הקורונה, ולא לווריאנט החדש, יוכל להמשיך את הבידוד במקום אחר. ראש מטה שירותי בריאות הציבור: "לא רואים תחלואה קשה משמעותית, במיוחד במחוסנים, רובם ללא תסמינים בכלל"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 07/12/21 18:51 ג בטבת התשפב

זן האומיקרון: הוארכה חובת הבידוד במלונית
בדיקת קורונה בנתב"ג, צילום: Yossi Aloni/Flash90

ועדת החוקה בראשות ח"כ גלעד קריב דנה היום (ג') בהכרזה שנכנסה לתוקף בתחילת השבוע ובהתאם לחוק הקורונה הגדול, לא נדרשה לאשרה בשל כך שחלפו 48 שעות מכניסתה לתוקף.  בכך, הוארך תוקף ההכרזה הקובעת חובת בידוד במלונית על החוזרים מ-50 המדינות שנקבעו עד ל-12.12.21. יחד עם זאת, נקבע כי החובה למי שקיבל תשובה חיובית ב-PCR  בכניסה לישראל להמשיך את כל תקופת הבידוד במלונית, תחול רק על חולה שקיבל תשובה חיובית לאומיקרון או חשוד ככזה.

כמו כן, נקבע כי החובה לשהות במלונית לגבי מי שחזר לישראל דרך שדה תעופה בין-לאומי תחול עד שהוא וכל שאר נוסעי המטוס קיבלו תוצאה שלילית. אם אחד מהנוסעים קיבל תוצאה חיובית לאומקירון יחויבו יתר הנוסעים להמשיך את הבידוד במלונית עד קבלת תשובה שלילית בבדיקה שבוצעה לכל המוקדם במהלך היום השלישי לתקופת הבידוד, ולאחר שחלפו לפחות 24 שעות ממועד ביצוע הבדיקה הראשונה עם כניסתם לישראל ובכפוף להצהרה כי יקיימו את המשך הבידוד במקום שלא מתגוררים בו אנשים נוספים. 
 

אילנה גנס, ראש מטה שירותי בריאות הציבור, אמרה כי "אין היום אף יבשת בעולם ללא ריצופים של הזן החדש. רואים בדר"אפ, אירופה, בודדים בקנדה ארה"ב, ניו-זילנד, אוסטרליה. מרביתם מקושרים לחוזרים מחו"ל ממדינות עם קשרי תעופה הדוקים עם דרא"פ. אירופה כרגע בגל תחלואה מאוד גדול של בדלתא ותקופת חורף המאופיינת בתחלואה נשימתית בפני עצמה. יש מאות נפטרים בכל מדינה וזה

עוד ציינה גנס כי על פי הנתונים העדכניים להיום בבוקר, בישראל ישנם 21 מאומתים ודאיים לווריאנט האומיקרון, כאשר 23 נוספים נמצאים בחשד גבוה ומעל 50% מהם מחוסנים, כולל מנת הבוסטר. יחד עם זאת, ישנם נתונים מרגיעים. "לא רואים תחלואה קשה משמעותית, במיוחד במחוסנים, רובם ללא תסמינים בכלל. גם בקרב לא מחוסנים- בלי תחלואה קשה או אשפוזים, כולל בילדים או עם מחלות רקע.