הלחץ עבד: משרד הבריאות יאשר להורי נשים בהריון להגיע ארצה

מספר נשים הרות שעלו ארצה לבדן פתחו בקמפיין בו ביקשו משרת הפנים איילת שקד להחריג את הוריהן כך שיוכלו להגיע ארצה סמוך ללידה, היום מודיעה השרה שקד שתאשר את כניסת ההורים בכפו ףלהגבלות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 07/12/21 11:32 ג בטבת התשפב

הלחץ עבד: משרד הבריאות יאשר להורי נשים בהריון להגיע ארצה
עולים חדשים לישראל. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה, צילום: פלאש 90. נתי שוחט

אחרי קמפיין של נשים יהודיות שעלו ארצה לבדן ונמצאות בהריון מתקדם, משרד הבריאות קיבל היום (ג') את בקשת שרת הפנים, איילת שקד לאשר החל משבוע הבא להורים מחוסנים להיכנס לארץ שבוע לפני הלידה המשוערת של ביתם.

החלטת משרד הבריאות והלחץ של שרת הפנים מגיע אחרי קמפיין של נשים שעלו לבדן. הנשים, יהודיות שעשו עליה לישראל, טוענות כי שקד אישרה למתמודדות התחרות להיכנס ארצה בעוד שסירבה להכניס את הוריהן המחוסנים לקראת הלידה.

בסרטון שהפיצו אמרו הנשים: "השרה איילת שקד אישרה את כניסתן לארץ של דוגמניות מרחבי העולם לתחרות 'מיס יוניברס', אבל מסרבת לאשר כניסתם של הוריי המחוסנים לעזור לי אחרי שאני יולדת. עליתי לארץ לבד ואני מבקשת אישור להוריי המחוסנים לבוא לעזור לי. השרה שקד, אמא שלי גם יפה, עכשיו היא יכולה לבוא ללידה?".

במשרד הבריאות מבהירים כי כניסת ההורים מאושרת בכפוף להנחיות, וכי יהיה על ההורים לעמוד בכללי החיסון והבידוד. 

בהערכת מצב יומית שכינסו אתמול בערב ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ נדונה  מדיניות הבדיקות והבידוד לשבים מחו"ל, שתאומץ עם סיום המגבלות הנוכחיות. בסוף הדיון הוחלט על שינויים בהגבלות על הכניסה והיציאה מהארץ, אך טרם התקבלה החלטה מתי יופסקו מגבלות אלה, בהמשך השבוע תתקיים הערכת מצב והחלטות יתקבלו בהתאם לנתוני התחלואה בישראל ובעולם.

השרה וחברת הקבינט המדיני ביטחוני, אורית פרקש הכהן, התייחסה הבוקר בגל"צ להחלטות מאמש ולווריאנט האומיקרון: "מניחה שבחמישי, בהינתן שלא יהיו נתונים חדשים, נבטל את חובת הבידוד לישראלים מחוסנים השבים מחו"ל".