ממשלת השינוי? הוקמה ועדה ציבורית שתדון בשכר חברי הכנסת

ועדת הכנסת בראשות חבר הכנסת ניר אורבך אישרה פה אחד להמליץ למליאת הכנסת להקים ועדה ציבורית לקביעת שכר לחברי הכנסת ולעסוק בנושאים נוספים הקשורים לחברי הכנסת. בראש הוועדה יעמוד פרופסור יובל אלבשן

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/21 11:06 ב בטבת התשפב

ממשלת השינוי? הוקמה ועדה ציבורית שתדון בשכר חברי הכנסת
משכן הכנסת, צילום: הדס פורוש, פלאש 90

ועדת הכנסת אישרה פה אחד את הקמתה של ועדה ציבורית שתעסוק בשכר ובתשלומים לחברי הכנסת וליועצים הפרלמנטריים. חברי הוועדה הציבורית השתתפו בדיון, הציגו את עצמם ואת ניסיונם, ובאופן חריג נכחו בהצבעה. כאמור, ההחלטה התקבלה פה אחד.

על פי ההצעה, בראשות הוועדה הציבורית יעמוד פרופ' עו"ד יובל אלבשן ולצידו יכהנו חברי ועדה הנוספים: פרופ' רו"ח יורם עדן וד"ר רו"ח קרן בר חוה. יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי אמר כי "הוועדה תעסוק בקשת רחבה של נושאים, כגון בנושאים שאולי יש לח"כים בהם ניגוד עניינים. כגון האם לאשר לח"כ שמתגורר באילת לטוס כל יום, או לנסוע ברכב לביתו".

ניר אורבך

ניר אורבך צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יו"ר הכנסת הוסיף כי הוא משאיר לפתחה של ועדת הכנסת להחליט האם אלו יהיו המלצות או קביעה. יו"ר הוועדה ח"כ ניר אורבך אמר, זו ישיבה חגיגית, לאחר שבמשך שלוש שנים לא הוקמה הוועדה. אני מקווה שהוועדה תעסוק בתחומים נוספים. אורבך ציין כי זו ועדה מייעצת, נקבל את המלצותיכם ונדון בהם.