למרות הווריאנט החדש: מקדם ההדבקה בירידה

משרד הבריאות פרסם את נתוני התחלואה העדכניים לנגיף הקורונה, מהם עולה כי מקדם ההדבקה עומד על פחות מ-1. בארגון הבריאות העולמי קראו לוותר על הפאניקה ולהתרכז בעידוד קצב ההתחסנות

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 04/12/21 20:04 ל בכסלו התשפב

למרות הווריאנט החדש: מקדם ההדבקה בירידה
צילום: David Cohen/Flash90

משרד הבריאות פרסם הערב (שבת) את נתוני התחלואה העדכניים לנגיף הקורונה, מהם עולה כי ביממה האחרונה אובחנו 445 חולים חדשים, מתוך 89,360 בדיקות שנערכו לגילוי הנגיף. מקדם ההדבקה, שכבר בשבוע שעבר ירד ל-1, ממשיך להיות מעודד ועומד על .098. עוד עולה מהנתונים כי ישנם 5,351 חולי קורונה בישראל, כאשר 111 חולים במצב קשה ומתוכם 64 מונשמים. 8,199 בני אדם נפטרו במצטבר מאז פרוץ המגיפה בישראל. 

הווריאנט החדש של הנגיף, אומיקרון, שהתגלה לאחרונה בדרום אפריקה והביא להטלת הגבלות על כניסת זרים ושיבת תושבים לארץ, עדיין מעורר בהלה, כאשר בסוף השבוע שעבר התגלו בישראל שבעה מאומתים לזן. אולם, בכירה בארגון הבריאות העולמי טענה כי אין סיבה לפאניקה, זאת כיוון שהמצב בעולם כבר שונה מאשר היה לפני שנה. 

זן האומיקרון של נגיף הקורונה ממשיך להתפשט בעולם, אבל בכירת ארגון הבריאות העולמי קוראת שלא להיכנס לפאניקה. המדענית הראשית בארגון, סומיה סוומינתן, אמרה אתמול (שישי) כי המצב בעולם שונה מאוד מזה שהיה לפני כשנה, אף שלפי שעה לא ברור בוודאות מה הם מאפייני הזן, או אם הוא מצליח להתגבר על החיסונים.

"הווריאנט מידבק מאוד", אמרה המדענית הראשית בארגון, סומיה סוומינתן וסייגה את דבריה באומרה כי הזן שאחראי על מרבית התחלואה בעולם כיום הוא דווקא הדלתא. "כמה מודאגים עלינו להיות? צריך להיות מוכנים וזהירים". בכיר נוסף בארגון הבריאות העולמי, מייק ראיין, התייחס לחיסונים ואמר כי יש להמשיך להפיץ אותם לשאר המדינות.