תאונת דרכים קשה בבנימין: הללי וטוב ראי נהרגו

לפני כניסת השבת התנגש רכב פלשתיני ברכב ישראלי סמוך לעופרים. בתאונה נהרגו ארבעה בני אדם, בהם שני ילדי משפחת מעודד מהיישוב ברוכין, בני 6 ו-9. אם המשפחה שהייתה בהריון מתקדם איבדה את העובר. "כתוצאה מתת תקצוב של שנים, כבישים רבים ביהודה ושומרון צרים, מפותלים, ומסוכנים בדיוק כמו הכביש הזה בו קרתה התאונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/21 19:02 ל בכסלו התשפב

תאונת דרכים קשה בבנימין: הללי וטוב ראי נהרגו
צילום: תיעוד מבצעי מד"א

הקטל בכבישים נמשך: סמוך לכניסת השבת אירעה תאונת דרכים קשה סמוך לעופרים. בתאונה הייתה מעורבת משפחת מעודד מהיישוב ברוכין בשומרון, ושני ילדיהם הקטנים, הבן טוב ראי, והבת הללי קיפחו את חייהם. אב המשפחה יניב למד בישיבת אלון מורה, לאחר החתונה התגוררו לזמן קצר באלון מורה, לאחר מכן עברו לרחובות ולאחר מכן לפני מספר ימים עברו לישוב ברוכין שבשומרון. בתאונה נהרגו גם שני פלשתינים - אחמד וזיאד שלש, בני 17 ו-19 מהכפר שקבא. האם הודיה, שהייתה בהריון מתקדם, איבדה את העובר.

מפרטי האירוע עולה כי נהג ערבי שיצא מהכפר שקבא, בלי רישיון שהורד מהכביש ("משטובה"), ביצע פניית פרסה פרועה באמצע הכביש, וכתוצאה מכך הרכבים התנגשו. שני הנוסעים ב"משטובה" נהרגו במקום, תוצאה קשה לרכב הישראלי שנסע בכביש, משפחת מעודד שעברו להתגורר בברוכין רק לפני כמה ימים. שני הילדים נהרגו, הילד בן ה-3 נהרג במקום, הבת הגיעה לבית החולים ושם נקבע מותה, שני ההורים במצב קשה. האב בבית החולים בילינסון והאם בבית החולים שיבא.

צילום: כבאות והצלה יו"ש

מנהל מרחב ירקון במד"א דורי חיים סיפר: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד עם מעורבות רכב ישראלי ופלשתינאי. הצוותים הגדולים של מד"א וכוחות הרפואה של צה"ל שהגיעו למקום החלו מיד בבדיקות רפואית לפצועים שהיו לכודים ברכבים. 2 פצועים הפלשתינאים היו מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה ולאחר בדיקות רופא צבאי קבע את מותם. מהרכב השני חילצנו בסיוע כוחות הכיבוי 4 פצועים, ילד כבן 6 היה ללא סימני חיים ולאחר בדיקות רפואיות בשטח נקבע מותו. ילדה כבת 9 שהייתה מחוסרת הכרה סבלה מפגיעה אנושה, היא הייתה ללא דופק וללא נשימה ולאחר פעולות החייאה ממושכות היא פונתה לבית חולים בלינסון כשמצבה קריטי, גבר ואישה בשנות ה- 30 שנפגעו באורח קשה מאוד היו בהכרה מעורפלת, העברנו אותם לניידות לטיפול נמרץ ופינינו אותם במצב קשה מאוד לבתי החולים שיבא בתל השומר ובלינסון". 

צילום: דוברות המשטרה

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הביע זעזוע וצער על האסון הנורא: "בעיצומו של חג האורות נכבה אור כל כך גדול, כל משפחת השומרון ועם ישראל כולו אבלים וכואבים עם המשפחות, הלב נשבר על שני הילדים הרכים, כל עם ישראל מתפלל לרפואת ההורים, המאושפזים במצב קשה".

עוד הוסיף דגן ואמר: "כתוצאה מתת תקצוב של שנים, כבישים רבים ביהודה ושומרון צרים, מפותלים, ומסוכנים בדיוק כמו הכביש הזה בו קרתה התאונה; בשנים האחרונות חל שיפור מסוים אולם כבישים רבים עדיין לא עומדים בשום סטנדרט מינימאלי, כולל הכביש הזה. כמו כן העדר האכיפה וההרתעה כלפי התופעה של העבריינות והנהיגה של הנהגים מהרשות הפלסטינית שרבים מהם נוהגים ברכבים שלא אמורים להיות על הכביש, ללא רשיון ואין מספיק אכיפה על התנועה, זה מצב שצריך להשתנות באופן מיידי. לטובת כל הנוסעים על הכביש".