הכסף הקטארי: חמאס הודיע על העלאת שכר הפקידים שלו

ביום שני הקרוב ישולמו עשרות אלפי משכורות לפקידי חמאס, שהודיעה אמש על העלאת השכר. העלייה נובעת מהגדלת המענק הקטארי לעשרה מיליון דולרים. בעבר עמד על המענק על חמישה מיליון והוגדל לשבעה מיליון

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/21 07:32 כט בכסלו התשפב

הכסף הקטארי: חמאס הודיע על העלאת שכר הפקידים שלו
הכסף שמגיע לעזה מקטאר. ארכיון, צילום: פלאש 90

ארגון הטרור חמאס הודיע אתמול (ה') על העלאת שכר פקידיו: בחודש נובמבר ישולמו על ידי הבנקים ברצועה כ-1,800 שקלים לפקיד, עלייה של כ-300 שקלים. העלייה נובעת מעלייה במענק הקטארי, המגיעה לשיא של כעשרה מיליון דולרים. כך מתפרסם היום בישראל היום.

המענק הקטארי הוא בעצם וועדה הקטארית לשיקום רצועת עזה, מדיניות קטארית שהחלה ב-2018 ובמסגרתה מועברים מענקים כספיים מקטר לרצועת עזה באישורה של מדינת ישראל. הכסף מועבר בפעימות, ובכל פעימה מועברים במזוודות מיליוני דולרים במזומן.

בעבר עמד המענק של הקטארי על חמישה מיליון דולרים והוגדל לשבעה מיליון דולרים, ומסתמן כי הוא גדל לעשרה מיליון דולרים. גורם בחמאס מסר השבוע לסוכנות הידיעות AP כי ממשל חמאס הגיע להסכם במסגרתו קטאר תממן את משכורות הפקידים על ידי דלק.

לשכת בנט מסרה לאחר שפורסם בספטמבר כי ישנם מגעים בנוגע לכסף הקטארי: "כפי שפורסם באופן רשמי, המענק הקטארי לנזקקים ברצועת עזה הוסדר ע"י מנגנון בשיתוף עם האו"ם, כאשר המענק מועבר בתלושים ולא במזוודות עם כסף מזומן כפי שקרה בעבר". עוד מסרו בסביבתו של ראש הממשלה כי "בנוגע לחלק השלישי במענק, נבחנות אלטרנטיבות שונות על ידי מערכת הביטחון, לכשיימצא מתווה ראוי שמבטיח שהכסף לא יגיע לפעילות טרור, הוא יוצג על ידי שר הביטחון לראש הממשלה. המתווה הקודם לא יחזור על עצמו. ראש הממשלה יגבש עמדה לאחר שיוצגו לו האפשרויות השונות".

לדבריו של שר הביטחון בני גנץ "כחלק מהמדיניות הזו, החלטנו גם לשנות ולשפר את מנגנון העברת הסיוע ההומניטארי של קטאר לתושבי הרצועה, וזאת בכדי לוודא שהכסף מגיע למי שבאמת נזקק לו. לצורך כך, עמדתי בקשר עם גורמים רשמיים בקטאר, שהבינו את הצורך הישראלי ואני מודה להם על כך".


(ראש הממשלה בנט ושר הביטחון גנץ באוגדת עזה).