דוגמניות כן, הורי יולדות לא: מחאת רשת נגד איילת שקד

משתתפות מיס יוניברס שתיערך לראשונה בעיר אילת, קיבלו אישור מיוחד להיכנס ארצה לאחר ששרי הממשלה אסרו כניסת זרים לישראל | מנגד, נשים לקראת סוף הריונן טוענות: השרה שקד אסרה את כניסת ההורים שלנו להם אנו זקוקות לקראת הלידה | רשות האוכלוסין: "המטרה היא הצלת חיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/12/21 14:17 כח בכסלו התשפב

דוגמניות כן, הורי יולדות לא: מחאת רשת נגד איילת שקד
"מיס יוביברס" בירושלים, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

תחרות מיס יוניברס הבינלאומית תתקיים לראשונה בישראל, בעיר אילת, ביום ראשון 12 בדצמבר. בתחרות תעביר זוכת תחרות מיס תבל 2020, את הכתר ליורשת שלה. היום (ה') יצאו עשרות נשים בשלבי הריון מתקדמים נגד שרת הפנים איילת שקד.

הנשים, יהודיות שעשו עליה לישראל, טוענות כי שקד אישרה למתמודדות התחרות להיכנס ארצה בעוד שסירבה להכניס את הוריהן המחוסנים לקראת הלידה. "השרה איילת שקד אישרה את כניסתן לארץ של דוגמניות מרחבי העולם לתחרות 'מיס יוניברס', אבל מסרבת לאשר כניסתם של הוריי המחוסנים לעזור לי אחרי שאני יולדת. עליתי לארץ לבד ואני מבקשת אישור להוריי המחוסנים לבוא לעזור לי. השרה שקד, אמא שלי גם יפה, עכשיו היא יכולה לבוא ללידה?".

ב"וואלה" פורסם השבוע כי אחת מהמתמודדות בתחרות מיס יוניברס נמצאה חיובית לקורונה עם נחיתתה בישראל. מהפקת התחרות נמסר כי המתמודדת נמצאת בבידוד וכי כל מי שבא עמה במגע עודכן. נזכיר כי בעקבות הזן החדש, אומיקרון, הכריז ראש הממשלה נפתלי בנט כבר במוצאי השבת האחרונה על הגבלות חדשות על השבים והנכנסים מחו"ל. אחת מההגבלות החדשות: "תיאסר כניסת זרים לישראל מכל המדינות, למעט מקרים שיאושרו על ידי ועדת חריגים". 

תגובת רשות האוכלוסין: בהתאם להחלטת הממשלה הוחלט כי בשבועיים הקרובים לא תהא כניסת זרים לישראל במטרה להירתם למאבק בנגיף הקורונה. מדיניות הכניסה לישראל נבחנת מדי שבוע וכך גם נושא זה ייבחן. נבהיר כי המטרה היא הצלת חיים ואין ספק שכניסת הורים רבים לארץ והימצאותם בקרבה רבה לאנשים אחרים עלולה לגרום סכנה בריאותית. ההשוואה לתחרות מיס יונברס המפוקחת ומבוקרת אינה במקומה.

ראש שירותי בריאות הציבור הד"ר שרון אלרעי פרייס, התייחסה השבוע לתחרות שתתקיים בהתאם להגבלות. "זה אחד מהאירועים הבינלאומיים שמדינת ישראל גאה בו והשקיעה בו הרבה זמן. אנחנו בונים ברגעים אלו מתווה לדבר הזה. יש ניסיון לצמצם את מספר האנשים שמגיעים ממדינות אדומות". 


(דברי ראש הממשלה במוצאי השבת)