שני תושבי השומרון זכו בחידון התנ"ך הבינלאומי למבוגרים | צפו

חידון התנ"ך העולמי למבוגרים הסתיים היום בניצחון משותף של יאיר יוסף גוגנהיים מקרני שומרון ולירון בן משה מאלפי מנשה. שאשא ביטון שהעניקה את הפרס אמרה: "חובתנו לחבק את סיפורי התנ"ך קרוב אל ליבנו, להחיות אותם, לראות ולהראות את הרלוונטיות שלהם גם בימינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/21 20:43 כז בכסלו התשפב

שני תושבי השומרון זכו בחידון התנ"ך הבינלאומי למבוגרים | צפו
צמד הזוכים בחידון התנ"ך העולמי, צילום: שלומי אמסלם לע"מ

משרד החינוך קיים הערב (ד'), נר רביעי של חנוכה, את חידון התנ"ך הבינלאומי למבוגרים תשפ"ב. החידון נערך במעמד שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון ומנכ"ל משרד החינוך תא"ל (מיל') יגאל סלוביק. בחידון הוכתרו שני חתנים: יאיר יוסף גוגנהיים מקרני שומרון ולירון בן משה מאלפי מנשה. במקום השלישי אברהם הורביץ מארה"ב 94 נקודות במקום הרביעי זכה שניאור בולטון מארה"ב עם 84 נקודות בסך הכל.

לשלב הגמר של החידון העפילו שניים עשר מתמודדים ומתמודדות, מישראל ומרחבי העולם. הם גברו על כ- 350 מתמודדים שלקחו חלק בכל שלבי החידון, והצליחו להוכיח שליטה מעוררת הערכה בספר הספרים.

( חידון התנ"ך למבוגרים התשפ"ב).

"חובתנו לחבק את סיפורי התנ"ך קרוב אל ליבנו, להחיות אותם, לראות ולהראות את הרלוונטיות שלהם גם בימינו אנו לכולם, מילדי הגן הרכים ועד לוותיקי הדור. אנו מתרגשים מתלאותיהם של יעקב ורחל, כואבים עם לאה, דואגים לדינה, חווים את צער העבדות במצרים, וליבנו משתוקק ושמח עם היציאה לחירות". דברי שרת החינוך שאשא ביטון במהלך שבמהלכם הוסיפה: "התנ"ך הוא העוגן המחבר אותנו אל שורשינו לאהבת הארץ, אליה הייתה כמיהתנו לאורך הגלות, ומלמד אותנו חכמה ומוסר, שירה וחזון. כל אחת ואחד מאתנו מוצא בתוכו את מה שנוגע בו ביותר. ביטוי או רגע מכונן, מגילה מרגשת, או דמות מנהיגה", דברי השרה.

באיגוד ישיבות ההסדר מברכים את ישיבת ההסדר קרני שומרון, שתלמידה יאיר גוגנהיים זכה בפרס חתן התנ"ך למבוגרים הערב. 
אורי פינסקי, רמ"ט האיגוד: "ברכות ליאיר גוגנהיים, לישיבה וראשיה על הזכייה בתואר הנכבד. מאחלים ומייחלים כי תלמידי ישיבות ההסדר ימשיכו לשקוד ולהתעלות בתורה ולקדש שם שמים".