ברמלה ולוד יערכו מצעד דגלים לחיזוק התושבים היהודים | מוסי רז: "תנועות ימין קיצוני"

הסערה הבאה? שורת ארגונים בימין יערכו מצעד דגלים בערים המעורבות לחיזוק התושבים היהודים, הרב יהושוע שפירא קורא להשתתף במצעד ובשמאל מגנים את ההתארגנות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/11/21 16:08 כה בכסלו התשפב

ברמלה ולוד יערכו מצעד דגלים לחיזוק התושבים היהודים | מוסי רז: "תנועות ימין קיצוני"
המודעה שפורסמה, צילום: ללא

ביום ראשון הקרוב, נר שמיני של חנוכה, בשעה 18:30 בערב, ייערך מצעד דגלים מיוחד בערים המעורבות רמלה ולוד, במטרה "לחזק ולעודד את התושבים היהודים בערים המעורבות". האירוע אשר מאחוריו עומדות תנועות חותם, ארגון ליבה ותורת לחימה, מעורר את זעמם של חברי הקואליציה.

חבר הכנסת מוסי רז אומר לחדשות כיפה בתגובה לפרסום המצעד כי, "מי שמעוניין להצדיע לערים המעורבות מן הראוי שיעשה זאת בעירוב ושותפות בין יהודים וערבים ולא רק בשותפות בין תנועות ימין לתנועות ימין קיצוני".

המודעה שפורסמה

המודעה שפורסמה צילום: ללא

עם זאת, מארגני המצעד מציינים כי, "המצעד נערך בתיאום מלא עם המשטרה וכוחות הביטחון, כדי למנוע הפרעות ושיבושים מצד פרובוקטורים מקומיים או גורמים אחרים.

גם רבנים קראו להצטרף למצעד ולחזק אותו, כך למשל הרב יהושע שפירא, ראש ישיבת ההסדר ברמת גן, שציין כי "יש לנו מאבק חריף על גבול הטרור המשתולל גם בתוך רחובותינו והערים לוד ורמלה ספגו פגיעה קשה ועדיין מתמודדות עם עוינות נוראית. כולנו נקראים לחזק אותם ביום הגדול של זאת חנוכה בו אנחנו חוגגים את ניצחוננו על אויבינו, וכמו אז בימים ההם גם בזמן הזה הקב"ה יאיר לנו אור גדול".

על רקע הצעדה, היום (ב') התקיימה בכנסת השדולה לקידום שוויון בערים מעורבות בראשות ח"כ נעמה לזימי (העבודה) וח"כ אבו שחאדה. ח״כ נעמה לזימי, ששימשה כחברת מועצה בעיר המעורבת חיפה אמרה כי, "על הנהגות הערים המעורבות ובפרט על המדינה והממשלה, מוטלת החובה לחבר בין האוכלוסיות ולחתור ליצירת מרקם משותף - כל הזמן. דרושות פעולות אקטיביות, של ייצור משאבים ותכנון פעולות חברתיות שיצמצמו את פערי השוויון, ולא רק בסוגיות של חגים ופולקלור, לא רק כשזה תיירותי או סמלי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן