איש קבע העלה לרשת תוכן מיני על חיילות | צה"ל: "מגנים את המעשים"

נגד בשירות קבע בחיל האוויר פרסם באינסטגרם התבטאויות מיניות פוגעניות של חיילים. השופטים הורידו את הנגד לדרגת טוראי - אבל הוא ערער | בית הדין הצבאי: "יצר אווירה מטרידה למסגרת השירות הצבאי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/21 08:17 יח בכסלו התשפב

איש קבע העלה לרשת תוכן מיני על חיילות | צה"ל: "מגנים את המעשים"
אילוסטרציה, צילום: Moshe Shai/Flash90

נגד בשירות קבע בחיל האוויר העלה לאינסטגרם תכנים מיניים שהתייחסו לחיילות ולחיילים ביחידתו. בית הדין הצבאי פסק כי הנגד יורד לדרגת טוראי ויבצע עבודות צבאיות. חודשיים לאחר גזר הדין, מערער הנגד על ההחלטה להורידו בדרגה. כך פורסם הבוקר (ב') ב"ישראל היום".

מפרטי גזר הדין עולה כי הנגד, ששירת כראש צוות חימוש באחד מבסיסי חיל האוויר, פתח עמוד אינסטגרם פרטי בכדי לעקוב אחר משרתים ביחידתו. במשך כחצי שנה, בין החודשים ספטמבר 2019 לפברואר 2020, קיבל העמוד עוקבים רבים.

על פי המתואר בכתב האישום, חיילים וחיילות שלחו לנגד הודעות שכללו סיפורים מיניים ופנטזיות מיניות הנוגעים לחבריהם לבסיס, והוא פרסם אותם בעמוד. יתרה מכך, הנגד פרסם גם תמונות עירום שהוריד מהרשת, באופן שעשוי להיחזות כתמונות עירום של המשרתים בבסיס, תוך השחרת האיברים האינטימיים, וכן סקרים בעלי אופי מיני.

בית הדין הצבאי הרשיע את הנאשם בעבירה של התנהגות שאינה הולמת וקבע כי הנאשם "יצר אווירה מטרידה למסגרת השירות הצבאי, הן עבור אלו שפרטיהן הופיעו באותם פרסומים, הן עבור אלה שעקבו אחר העמוד והן עבור כלל המשרתים ביחידה, שברגע אחד עלולים היו למצוא גם את תיאוריהם מופיעים בתוך אותם תכנים, ללא יכולת להשפיע או לשנות את שפורסם בעמוד".

עוד קבע בית הדין כי "תוכנם של הפרסומים... היה בוטה, פוגע, משפיל ומחפיץ", וגזר עליו הורדה לדרגת טוראי וחודש וחצי של עבודות צבאיות. כאמור, הנאשם מערער על הורדתו בדרגה.