עמותת יד שרה חוגגת בישוב מצפה יריחו: סניף 122 נפתח

על רקע העליה בתחלואה בקורונה, והיערכות לאפשרות של תחילתו של גל חמישי, ביד שרה פתחו סניף נוסף שיאפשר השאלת ציוד ומתן שירותים שמאפשרים להחלים בבית

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/21 21:29 יט בכסלו התשפב

עמותת יד שרה חוגגת בישוב מצפה יריחו: סניף 122 נפתח
פתיחת סניף מצפה יריחו, צילום: יד שרה

יד שרה חוגגת את פתיחת סניף 122 של העמותה במצפה יריחו שבבנימין. ברקע העליה בתחלואה בקורונה, והיערכות לאפשרות סבירה לתחילתו של גל חמישי של הנגיף, ביד שרה פתחו סניף נוסף שיאפשר השאלת ציוד ומתן שירותים שמאפשרים להחלים בבית. באירוע שהתקיים הערב (ג') נכחו רב היישוב הרב יהודה קרויזר שקבע את המזוזה, הרב אורי לופוליאנסקי והנהלת יד שרה, ראשי היישוב ותושבי מצפה יריחו ומשפחות התורמים.

מנכ"ל יד שרה משה כהן התייחס לעליה בתחלואה בימים האחרונים, במה שנראה כתחילתו של גל חמישי: "מתוך תקווה שלא נגיע שוב למספרים הקשים שראינו בגלים הקודמים, הנחיתי את כל הסניפים להיערך לספק באופן מידי ציוד נשימתי ככל שנצטרך, בכל 122 הסניפים של יד שרה, כפי שסייענו ליותר מ-30 אלף חולי קורונה עד כה". כהן בירך את אנשי היישוב שנרתמו וגייסו את המשאבים לרכישת הציוד הרפואי ולהפעלת הסניף שישרת את כל תושבי האזור ויסייע להם לקבל את השירותים השונים של יד שרה.

צילום: יד שרה

תושב היישוב מר משה רובכה, שהיה מיוזמי הקמת הסניף, שיתף את הקהל בסיפורו האישי וההחלטה שקיבל לפני 47 שנים שהובילה בסופו של דבר להקמת הסניף. זה היה במלחמת יום הכיפורים, משה איבד את רוב חבריו ליחידת הצנחנים שלחמו בעיר סואץ, והתבצר עם מעט לוחמים לצד גופות חבריהם מול חיילי קומנדו מצרי, במה שהיה נראה חסר סיכוי לצאת משם בשלום.

בהתרגשות רבה שיתף משה את הקהל בנדר שקיבל באותם רגעים, לפיו אם יצא בשלום יתמסר לעבודה עם אנשים. וכן יחזור לספסל הלימודים בישיבת מרכז הרב. בניסים גדולים משה חולץ, חזר לישיבה, ובהמשך התמסר לעבודה עם אנשים בתחום הטיפול והסיוע, וכעת השיא בהקמת הסניף החדש של יד שרה שייתן מענה לכל מי שיזדקק לסיוע.

יו"ר הנהלת היישוב הגב' עליזה פריחובסקי הודתה להנהלת יד שרה וסיפרה שכשבדקו את הצורך להקמת הסניף, התברר שרוב תושבי היישוב כבר נעזרים בשירותי יד שרה, ורבים מהם נרתמו מיד בסיוע כספי ובהתנדבות בהפעלת הסניף, אותו מנהלת בהתנדבות הגב' בת שבע וינוגרד.