חינוך לחילוץ: נוער ידידים יוצא לדרך

תוכנית חדשה נחנכה השבוע כפיילוט בישיבת בני עקיבא בנחלים, בה בני הנוער שלומדים נהיגה יסייעו לנהגים בדרכים. ישראל אלמסי, מנכ"ל ידידים: "נביא את הבשורה לכל מקום, אלו הפנים היפות של ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/21 16:54 יט בכסלו התשפב

חינוך לחילוץ: נוער ידידים יוצא לדרך
תלמידי הישיבה המשתתפים בפרוייקט, צילום: ארגון ידידים

ארגון ידידים, הוא ארגון המתנדבים הגדול בעולם המונה כ-38,000 מתנדבים ומתנדבות הפזורים ברחבי הארץ מכל גווני הקשת הישראלית. המתנדבים מסייעים בשגרה לאזרחים במגוון מקרים, כדוגמת פנצ'ר, כבלים, מילוי שמן/מים/דלק, פתיחת רכב נעול ועוד. הארגון אף מסייע במקרי חירום, כגון חילוץ ילדים ובעלי חיים מרכב נעול, וחילוץ אנשים שנתקעו במעלית. ארגון ידידים ידוע אף בגמישות ההתנדבותית שלו המאפשרת לסייע לאזרחים גם בחירום שבתוך השגרה ולהוות עבורם עוגן חשוב ומסייע.

כחלק מהתרחבות הארגון ושיתוף פעולה עם אוכלוסיות נוספות, נחנך השבוע בארגון פרויקט חדש בשם "נוער ידידים". התוכנית החדשה מיועדת לבני נוער אשר זה עתה קיבלו רישיון נהיגה ונכנסו למעגל משתמשי הכבישים. את התוכנית יזם נעם ורד, מתנדב הארגון מסניף השומרון ובעלים של חברת "חמסה דיגיטל". נועם מספר כי הרעיון נולד בעקבות עבודתו הרבה עם מוסדות חינוך, שם נחשף לרצון ההתנדבותי הגדול של הנוער. בשיתוף פעולה מלא ומיוחד עם ראש אגף "קשרי קהילה" בארגון, ישראל לזר, הורמה הכפפה והתוכנית יצאה לדרך.

תרגול פריצה לרכב כחלק מההכשרה

תרגול פריצה לרכב כחלק מההכשרה צילום: ארגון ידידים

מטרת התוכנית היא להכניס את התלמידים המצויים בתקופת לימוד נהיגה וקבלת רישיון, היישר אל מעגל הנתינה לאחר, הערבות ההדדית והאחריות כבר מעת עלייתם על הכביש. במסגרת הפרויקט רוכשים התלמידים בנוסף ללמידת הנהיגה המעשית, כלים טכניים להתמודדות עם תיקוני תקר בגלגל, הנעת מצבר, פתיחת רכב נעול ועוד.

לטובת הפיילוט נבחרה ישיבת בני עקיבא נחלים, והשבוע נערכה בה פעילות תרגול לכ-90 תלמידים אשר חנכו אותה בהצלחה רבה. כיבדו בנוכחותם: מנכ"ל ארגון ידידים - ישראל אלמסי; סמנכ"ל הארגון - לייזי שטרן; ראש ישיבת נחלים - הרב שמואל לורנץ; מנהל התיכון - אריאל ליבוביץ; מנהל החינוך החברתי בישיבה - הרב מיכאל סיטבון; נעם ורד - בעלי "חמסה דיגיטל" אשר השתתף בתרומת האפודים לתלמידים ומחנכי הכיתות.

תלמידים רבים אשר הביעו עניין להמשיך כמתנדבים בארגון, יצטרפו למעגל הנוער המתנדב המוקם בימים אלו. כמו כן, לאור הצלחת התוכנית, הודיעו בארגון ידידים כי בחודשים הקרובים יתרחב פרויקט הנוער לישיבות ואולפנות נוספות על מנת להגדיל את מעגל שותפות הנוער בנתינה וחסד.

ראשי הארגון והמשתתפים בפרוייקט

ראשי הארגון והמשתתפים בפרוייקט צילום: ארגון ידידים

במהלך הערב דיבר בפני המתנדבים הרב ירון בן דוד - מנהל סניף גב המושבה של ידידים בפתח תקווה. הרב סיפר לתלמידים על מקומו בהתנדבות בארגון, שיתף בכמות האירועים שהוא יצא אליהם, על כמה שההתנדבות עושה לו טוב, ועל תפקידו כמנהל סניף המתנדבים באזור של הישיבה. לאחר מכן, דיבר בפני התלמידים הרב שמריה אבא שאול - מנהל סניף פתח תקווה, שסיפר כיצד הוא נכנס בזמנו לארגון, ועל הסיפוק הרב שיש לו כתוצאה מההתנדבות. בהמשך, הדריך שמריה את התלמידים הדרכה תיאורטית בליווי מצגת תוך כדי שהוא מציג בפניהם את מגוון הציוד בו משתמשים בארגון.

בהמשך הערב יצאו התלמידים הרבים להתנסות מעשית בשטח בה למדו מהמדריכים אברי נבון וברוך שטסמן על פתיחת רכב נעול, תיקון פנצ'ר רגיל ותיקון ע"י תולעת.

מנכ"ל ארגון ידידים - ישראל אלמסי: ”ארגון ידידים מהווה כיום אבן דרך בכל הקשור להתנדבות בחברה הישראלית. החיבורים בין כל גווני הקשת מרגשים כל פעם מחדש. שמחתי לראות את הנערים עם ברק בעיניים, אלו שרק לאחרונה קיבלו רישיון נהיגה, מצטרפים לארגון, מתוך הבנה שהחשיבה על האחר היא המוטו המרכזי, גם בדרכים. בקרוב ממש, נשכפל את המודל ונביא את בשורת נוער ידידים לכל נקודה על המפה, אלו בהחלט הפנים היפות של ישראל, גם בנוער".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן