הרב יצחק נריה: "מרגיש שהצלחנו לעשות מהפכה"

נכדו של רב הכיפות הסרוגות, הרב משה צבי נריה זצ"ל, מספר על קרן "אחד לאחד" שתומכת באברכים מהציונות הדתית בדרכם להנהגה רבנית משמעותית במגזר ומספר על האימהות שישמחו על בן תלמיד חכם

חדשות כיפה חדשות כיפה בשיתוף קרן אחד לאחד 23/11/21 15:39 יט בכסלו התשפב

הרב יצחק נריה: "מרגיש שהצלחנו לעשות מהפכה"
הרב יצחק נריה בראיון: "הצלחנו לעשות מהפכה", צילום: חדשות כיפה

"הסתבר לי אחרי שפתחתי את הקרן שזה היה רעיון של סבא שלי", כך מספר בהתרגשות הרב יצחק נריה, ראש ישיבת תורה בציון ויו"ר קרן אחד לאחד, על סבו, רב הכיפות הסרוגות, הרב משה צבי נריה זצ"ל, שהיום (ג') מציינים 26 שנים לפטירתו. 

"הרעיון הוא מאוד פשוט, כל חברה נורמלית דואגת לעתיד שלה. זאת הסיבה שצה"ל משקיע המון בקצינים שלו, זאת הסיבה שבאקדמיה מטפחים מצוינות, ולא פחות מזה צריך להשקיע בעולם התורה. לא הגיוני שהוא ישתרך מאחור", אומר הרב נריה. 

למה לדעתך זה לא קורה היום בציבור הדתי לאומי?

האמת היא שאחרי 5 שנים שהקרן פועלת קשה לי להגיד שזה לא קורה. כשיצאנו לדרך, החלום שלי היא שהציבור יחזיק את זה. היום רוב מוחלט של תרומות הקרן מגיע מהוראות קבע של אנשים. אני מרגיש שהצלחנו לעשות מהפכה. 

שמעתי מכמה אנשים, ובעיקר נשים שאמרו "אם זה הדבר שיתאים לבן שלי - אני אשמח שיהיה רב, אשמח שיהיה תלמיד חכם". וזה מה שמאפיין את הציבור שלנו - כנות, אמיתיות. לא כולם זורמים לאותו מסלול, לא כולם צריכים להיות רבנים, אבל מי שזה מתאים לו - זה מתאים לו, ואנחנו כחברה חייבים לטפח את זה". 

תורמים לקרן 'אחד לאחד' ומצמיחים גדולי תורה מבני הציונות הדתית >>