פרשנות אל תתבלבלו: אין סכסוך פוליטי, האסלאם רוצח בנו כבר 1,400 שנים

בשעות שאחרי פיגועים קשים, כמו אחרי הפיגוע הקטלני בתחילת השבוע בו נרצח אליהו קיי הי"ד, טורחים להזכיר לנו כל מיני אישי שמאל כי מה שהביא אותנו למצב הקשה הן ההתנחלויות ואם רק ניפטר מהן - יהיה פה שלום | על ששת הימים, חמאס, ערפאת ורבין | פרשנות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/11/21 10:45 כב בכסלו התשפב

אל תתבלבלו: אין סכסוך פוליטי, האסלאם רוצח בנו כבר 1,400 שנים
הלווייתו של אלי קיי הי"ד , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אליהו קיי הי"ד נרצח ביום ראשון בעיר העתיקה בירושלים, על ידי מחבל מוסלמי. לא קשה להבחין שבשעות שאחרי פיגועים קשים, ממש כמו אחרי הפיגוע הקטלני בתחילת השבוע, טורחים להזכיר לנו כל מיני אישי שמאל כי מה שהביא אותנו למצב הקשה הן ההתנחלויות ואם רק ניפטר מהן - יהיה פה שלום. 

לא מעט יצא לי לחשוב, ללמוד ולעסוק בקשר שבין פיגועים ובין שלום. בדרך כלל אני מניח בצד את דעתי בנושא ה"סכסוך הישראלי-פלשתיני", הפעם  אחרוג ממנהגי. הסכסוך, שמאז 1967 אינו בר פתרון בשל בעיות הנהגה ומשילות, הוא בכלל סכסוך דתי שהחל לפני כ-1,400 שנה, עם היווסדות האסלאם וסירוב היהודים לקבלו בהכנעה. נכון, במהלך המאה ה-20 הסכסוך הדתי קיבל דחיפה פוליטית, בעיקר עם התחזקות תנועת הציונות המתפתחת - אך בעיקרו נשאר דתי. 

מוחמד והיהודים: גלות, אונס ורצח

אולי לא נעים לקרוא, ובטח שלא נעים לשמוע, אבל נביא האסלאם, מוחמד, היה ראשון המוסלמים שרצח יהודים. יהודים חיו בחצי האי ערב עוד בטרם הופעתו של מוחמד, יש דעה שאומרת שמדובר בצאצאים של פליטי חורבן בית ראשון, ויש דעות שטוענות שיהודים חיו בחצי האי אף קודם לכן. בין השאר, היו שם שלושה שבטים יהודיים, שלאחר שלא קיבלו את האסלאם, נענשו: הוגלו, ילדים נמכרו, נשים נאנסו וגברים נרצחו. ישנה התבטאות שמיוחסת למוחמד, אותה אמר בסוף ימיו: "אין שתי דתות יכולות לדור יחדיו בחיג'אז".

בניגוד ליהדות, אחת ממטרות האסלאם היא להכות שורשים ברחבי כל העולם, לכבוש. כן, גם בימינו יש רבים שמאמינים בכך. לא לחינם מרבית ארגוני הטרור בעולם שייכים לקבוצות אסלאמיות. לא לחינם פיגועים ומקרי רצח המוניים בכל רחבי העולם מבוצעים על ידי מוסלמים. נניח לרגע את מה שהולך פה  בישראל בצד - עוד לא קרה שקיבלנו ידיעה מאיזה מקום בעולם, על יהודי שצרח "שמע ישראל" ורצח חפים מפשע בעזרת תת מקלע או מטען.

מלחמת ששת הימים: מניצחון לפוסט ציונות

רצח יהודים אינו חדש כאמור, אל בואו נחזור ל"סכסוך" שלנו. כל בר דעת יודע שמוסלמים, כן מוסלמים, מבצעים פיגועים ורוצחים יהודים ושאינם יהודים, עשרות שנים לפני שהוקמה מדינת ישראל. פיגועים בוצעו ביתר שאת לאחר שהוקמה המדינה הקטנה ועד ל-1967, השנה בה ישראל התרחבה עם הניצחון במלחמת ששת הימים.

אחד הפיגועים האחרונים בהם נרצחו יהודים לפני הניצחון הגדול אירע ב-14 בינואר 1967. מוקש שהונח במגרש הכדורגל במושב דישון שבגליל על ידי חוליית מחבלים סוריים שחדרו דרך לבנון, התפוצץ, וצעיר ישראלי נהרג ושניים נוספים נפצעו. 

מה בכל זאת השתנה לאחר מלחמת ששת הימים? כבר אחרי המלחמה שהביאה לאופוריה בקרב הציבור הישראלי, נזרעו זרעי הפוסט ציונות שקוראת לנו לצאת מיהודה ושומרון, מעזה כבר ברחנו. חודשיים אחרי המלחמה, התקבצו מספר לוחמי צה"ל מכמה קיבוצים לצורך הקלטת שיחות ועדויות מהקרבות. המילים נערכו ומהן נולד ספר שזכה לשם "שיח לוחמים - פרקי הקשבה והתבוננות". 

השיחות נולדו מתוך ההלם והאבל שהיו נחלת התנועה הקיבוצית: כרבע מכלל הנופלים במלחמת ששת הימים השתייכו לקיבוצים. בנוסף, הלוחמים חשבו גם על המחיר אותו שילמו הערבים. לא להאמין. הציבור הישראלי ברובו שמח על הניצחון הגדול, אך ה"שיח" הפך לביקורת הראשונה של "קידוש המלחמה" בציבוריות הישראלית, בטח באותם ימי אופוריה שאפפו את רוב הציבור.

חמאס: מי שעודד אותנו לבצע פיגועים זה השמאל הישראלי

נדמה כי מאז 67 וימי האופוריה והגאווה, הימין הלך והתמרכז והשמאל רץ והקצין שמאלה. כמעט בכל יום נשמעת אמירה הקשורה ליציאה מיהודה ושומרון, למרות שכל נסיגה שכזו נתפסת באסלאם, ובמזרח התיכון בפרט, כרפיסות. גם ראשי ארגון הטרור חמאס חושבים כך ואף הצהירו על כך בעבר, כמו שניתן לראות ממש כאן. 

כמה חודשים לאחר חתימת הסכם אוסלו הלך הרוצח יאסר ערפאת ונשא נאום ג'יהאד במסגד ביוהנסבורג, דרום אפריקה. ערפאת נשאל איך העז לתת שלום לציונים וענה שהג'יהאד עודנו קיים ושריר ו"ההסכם הזה, אינני מחשיב אותו יותר מאשר ההסכם שנחתם בין נביאנו מוחמד לבין קורייש".

ערפאת דיבר כמובן על "הסכם חודייביה", אותו הסכם שביתת נשק שנחתם בין מוחמד לשליטי העיר מכה בשנת 628, לתקופה של כעשר שנים, והופר על ידי מוחמד עצמו כבר בשנת 630. ממנו לומדים המוסלמים שכל הסכם הוא זמני.

ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל ששמע על דברי ערפאת אמר כי "אם ערפאת אכן אמר את הדברים, זה יעמיד בסימן שאלה את המשך התהליך בינינו ובין הפלשתינים". כולנו יודעים מה הביא עלינו הסכם אוסלו וכמה פעמים הוא הופר על ידי ערפאת המוסלמי. 

הסכם עם מנהיג מוסלמי סופו להיות מופר, נסיגה נתפסת כחולשה באסלאם. הפתרון היחיד לסכסוך הדתי הזה, הוא להיות חזקים. להיות חזקים אין אומר להילחם ולהרוג כל הזמן. להיות חזקים אומר לפעול נגד טרור ולא להכיל אותו, לגרש את הטרוריסטים ותומכיהם ולחזק את המוסלמים שמבינים שאנחנו כאן כדי להישאר. הממשלה חייבת למשול ולהחיל ריבונות, במלא מובן המילה. רק אז, רק כשנהיה חזקים, הטרור ילך וימעט.

לפני הגירוש, בנצרים

לפני הגירוש, בנצרים | צילום: Nati Shohat /Flash90