הסולן הנכה נחשף וקורא להנגשת הופעות: מי מהאומנים הצטרף?

בפוסט שפרסם בפייסבוק תחת הכותרת "מכתב פתוח לכל אמני ישראל" משתף לירון אטיה, המתנייד בעזרת כסא גלגלים, בחוויה הקשה שלו מהופעות. הוא יוזם תו חדש שיבטיח שגם בעלי מוגבלות יוכלו להגיע להופעות בלי חששות

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/21 10:21 יח בכסלו התשפב

הסולן הנכה נחשף וקורא להנגשת הופעות: מי מהאומנים הצטרף?
הופעה, צילום: שאטרסטוק

"חבריי וחברותיי האמנים, אני צריך את עזרתכם", כך נפתח פוסט בפייסבוק של סולן להקת "הפיל הכחול", לירון אטיה. בפוסט קורא אטיה לאמני ישראל לבצע כמה צעדים פשוטים בכדי להבטיח את הנאתם של בעלי מוגבלות שחוששים להגיע להופעות בגלל חוויות משפילות שחוו.

אטיה, המתנייד על כיסא גלגלים בעצמו בעקבות תאונת סקי שעבר, משתף בפרטי אישי: "הצהרה מפוצצת שאולי נשמעת קשה לעיכול: מעולם לא יצאתי לראות הופעה ופשוט נהניתי וחזרתי הביתה. כן, אף פעם. זה נשמע מוגזם אבל זו האמת". אטיה קידם בעבר כמה יוזמות חשובות בנושא הנגישות והוא לא מתכנן לעצור.

"יאללה, הגענו להופעה, שאמרו שהיא נגישה, רק כדי לגלות שלא רואים כ-ל-ו-ם כי מסתבר שזה מופע עמידה", אומר סולן הפיל הכחול: "אני, שפעם התהדרתי בגובה של 180 ס"מ, מסתפק היום במטר ושלושים של הכיסא, שדחוס איפשהו מאחורי כולם ולא רואה דבר. אין איך להתקדם קדימה כי זה צפוף ומסוכן בטירוף, והבמות הנגישות – אם יש אותן בכלל, ממוקמות בצד בפינה עלובה ולא רואים מהן כלום. ואם כל זה לא מבאס מספיק אספר לכם על הפעם ההיא שבאמצע ההופעה פתאום אני מגלה אחרי 3 בירות שאין שירותים נגישים ויאללה. פיפי במכנסיים ורצון למות מהבושה".

 

בכדי לתקן את המצב העגום קורא אטיה לאמני ישראל לדאוג לשלושה דברים: מקום לראות ממנו את ההופעה, גישה לשירותים ומלווה ללא תשלום. הוא יצר תו שנקרא "נגיש פה" המבטיח כי גם בעלי מוגבלויות יוכלו ליהנות מהופעה בלי דאגות. התגובות לא איחרו לבוא, כשלפוסט יש כבר מעל 500 שיתופים. בין האמנים המצטרפים ניתן למצוא את אסף אמדורסקי, קובי אפללו ודניאל רובין ונראה כי הדרך לתיקון קרובה מתמיד.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן