משפחתו של אליהו קיי: "מודה מקרב לב לעם ישראל על התנחומים"

הצעיר בן ה-26 ממודיעין היה אמור להינשא לארוסתו בעוד מספר חודשים. "הקרן למורשת הכותל המערבי ורב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ כואבים ודומעים על הירצחו הבוקר של עובד הקרן למורשת הכותל המערבי". פורסם מועד ההלוויה שתתקיים בבית העלמין בגבעת שאול

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/21 16:47 יז בכסלו התשפב

משפחתו של אליהו קיי: "מודה מקרב לב לעם ישראל על התנחומים"
צילום: עמותת נצח יהודה

בפיגוע הירי שאירע הבוקר ליד שער השלשלת בעיר העתיקה בירושלים נרצח אליהו קיי, בן 26 ממודיעין. הוא עלה לארץ מדרום אפריקה ושירת בצנחנים כחייל בודד. לאחר מכן, עבד כמדריך הסברה בקרן למורשת הכותל המערבי. קיי היה אמור להינשא לארוסתו בעוד חודשים ספורים. ההלוויה תתקיים מחר, יום שני, בשעה 11:00 בבוקר בבית העלמין בגבעת שאול. 

הנרצח אליהו קיי

הנרצח אליהו קיי צילום: דובער ובר

אלי קיי עלה ארצה לבדו בשנת 2016 כדי לשרת בצה"ל, הוא שרת בצנחנים גדוד 202, "הוא אהב את המדינה וכל רצונו היה לשרת את מדינת ישראל", אמרו בני משפחתו. הוריו, אבי ודבורה ואחותו נעמה עלו ארצה מדרום אפריקה לפני פחות משנה, והתיישבו במודיעין, כדי להצטרף לאלי ולאחיו בישראל, ולהגשים את חלומם.

עוד נמסר כי, "רק לפני מספר שבועות חגגו המשפחה את חתונת האח הבכור כתריאל ושמחו על הזכות הגדולה לחתן את בנם בארץ ישראל. המשפחה מודה מקרב לב לעם ישראל על התנחומים. השאיר אחריו הורים, אחים ואחות וחברה המומים וכואבים". 

"הקרן למורשת הכותל המערבי ורב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ כואבים ודומעים על הירצחו הבוקר של עובד הקרן למורשת הכותל המערבי, אליהו קיי הי"ד, על ידי רוצח שפל בדרכו לעבודתו בכותל המערבי", כך נמסר, "אליהו קיי ז״ל, עולה חדש מדרום אפריקה עבד כמדריך הסברה ברחבת הכותל המערבי והאיר פנים לכל אדם, עשה מלאכתו קודש. משתתפים בצערה העמוק של המשפחה". 

"היה פה הבוקר אירוע קשה שתופעל בצורה מהירה ומקצועית על ידי שוטרות ושוטרי משטרת ישראל". אמר השר לביטחון פנים עומר בר לב והוסיף: "המחבל היה איש הזרוע המדינית של חמאס שהתפלל בעיר העתיקה באופן קבוע, שאשתו ברחה לחו״ל לפני שלושה ימים והוא השתמש בכלי נשק תקני שאינו בשימוש נפוץ בישראל. תנחומיי למשפחת ההרוג שנרצח באכזריות הבוקר בפיגוע ואני מתפלל לשלום הנפגע באירוע הקשה".