בניגוד לפרסום: פעילים איראניים עומדים ניסיון חיסול הישראלי בקולומביה

לאחר ניסיון חיסול הישראלי פורסם בבוגוטה כי העומדים מאחורי המעשה הם פעילי חיזבאללה, אך נראה כי לא כך הדבר וכי פעילים איראניים הם המבצעים | גורמים בקיאים: ישנו דפוס פעולה חוזר של שיתוף פעולה בין ארגונים פליליים בקולומביה לבין גורמי טרור

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/11/21 08:38 יג בכסלו התשפב

בניגוד לפרסום: פעילים איראניים עומדים ניסיון חיסול הישראלי בקולומביה
צבא קולומביה. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

סערת פרשת ניסון חיסול הישראלי בקולומביה. ב"ישראל היום" פורסם הבוקר (ד') כי מאחורי האירוע הביטחוני על אדמת בוגוטה, בירת קולומביה, עומד כוח קודס של משמרות המהפכה, כלומר איראן, ולא ארגון הטרור חיזבאללה כפי שפורסם תחילה.

על פי הפרסום, גורמים הבקיאים בנושא מתעקשים כי יש דפוס פעולה חוזר של שיתוף פעולה בין ארגונים פליליים בקולומביה לבין גורמי טרור בינלאומיים. בראשם, כוח קודס של משמרות המהפכה.

ניסיון חיסול הישראלי מצטרף לשורה ארוכה של ניסיונות דומים שנמנעו לאחרונה על אדמת אפריקה, כאשר על הכוונת היו אנשי עסקים ישראליים בסנגל, בגאנה ובטנזניה. פעולות אלה מגיעות כתגובה לחיסול המדען האיראני מוחסן פחריזאדה בנובמבר בשנה שעברה.

כזכור, שר ההגנה הקולומביאני דייגו מולאנו חשף במהלך ראיון לעיתון "אל טיימפו" כי "לפני כחודשיים נדרשנו לטפל במצב שבו היינו חייבים ללכוד ולגרש שני פושעים של חיזבאללה שתכננו לבצע פשע בתוך קולומביה".

על פי הדיווח, המזימה כללה חוליה אשר עקבה מקרוב אחרי כמה אישים זרים מכמה מדינות כולל ישראל וארצוצת הברית, במדינה הדרום-אמריקנית. המעקב כלל ביקורים בחדר כושר ומפגשים עם מקורבים, כך נכתב בדיווח הראשוני. בקולומביה יודעים להאשים את משטרו של ניקולס מדורו בוונצואלה השכנה. לטענתם מדורו נותן מקלט מדיני לגורמי טרור כדי שיפעלו משטחה.