נצח יהודה של הציונות הדתית? רבנים פנו בבקשה להקמת גדוד מגדרי בתותחנים

חיל התותחנים מגייס לשורותיו רבים מבני הציונות הדתית, לצידן של נשים לוחמות המשתלבות בגדודים. פניית רבנים לרמטכ"ל בנושא הקמת גדוד מגדרי טרם נענתה, אך בדובר צה"ל לא מכחישים כי התקבלה. כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/11/21 07:34 יב בכסלו התשפב

נצח יהודה של הציונות הדתית? רבנים פנו בבקשה להקמת גדוד מגדרי בתותחנים
חייל דתי, צילום: פליקר צה"ל

רבנים דתיים לאומיים פנו לרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי בבקשה לפתוח גדוד נוסף בחיל התותחנים גדוד מגדרי, לבנים בלבד, כך פורסם ב-N12. על רקע ההשתלבות של בנות בחיל ורצונו של כוכבי לקדם אותן, הרבנים מבקשים שיהיה גדוד אחד סטרילי מבחינתם שיכלול בני ישיבות ההסדר וחיילים המסרבים לשרת עם בנות.

כוכבי התבטא בעבר בנושא הלוחמות ועודד את השתלבותן, מה שיכול להוות בעיה על רקע כמות המתגייסים הגבוהה לתותחנים מבני הציונות הדתית. בינואר 2020 הודיע הרמטכ"ל כי החליט להמשיך לשלב הבא בבחינת שילוב הנשים הלוחמות בטנקים במערך הגנת הגבולות של צה"ל. הוא הצהיר כי מספר רב יותר של נשים ישולב במערך הלוחם, והפעילות המבצעית שלהן תוארך.

עד עתה לא קבלו הרבנים תשובה רשמית לפנייתם, אך נראה שמבנה החטיבה הנוכחי לא ישתנה והתנאים יוותרו כשהיו. דובר צה"ל מסר ל-N12 כי הפנייה התקבלה בלשכת הרמטכ"ל, ובניגוד לפרסום עוד לא הוחלט מה יעלה בגורל ההצעה.

כזכור, בחטיבת חיל הרגלים כפיר קיים גדוד על טהרת הבנים, כאשר גם התפקידים העורפיים שבו מאוישים על ידי גברים. הגדוד הוא פרויקט הדגל של החרדים בצה"ל ולצידו קיימים מסלולים נוספים. בקרוב גם בציונות הדתית?