פרשת עדי פרץ: כתב אישום נגד 5 נאשמים בחשד למעורבות בירי

בניסיון לרצוח אדם המסוכסך איתם, פתחו החשודים בירי בלב בת-ים, ופגעו בעדי פרץ שנפצעה באורח אנוש ואושפזה בבית החולים במשך כחודשיים. עורכי הדין מטעם הפרקליטות מסרו: "חיי אדם חשובים בעיניהם כקליפת השום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/11/21 15:15 יא בכסלו התשפב

פרשת עדי פרץ: כתב אישום נגד 5 נאשמים בחשד למעורבות בירי
עדי פרץ, צילום: באדיבות המשפחה

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (ב') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד יחיאל יוספוב (31), טיימורז גיאורגדזה (34), ודים לפלר (30), דמיטרי פיודרוב (29) ואונור קלש (24) בגין ניסיון רצח, חבלה חמורה, עבירות נשק ועוד. על פי החשד הנאשמים זיהו אדם אותו חשדו כדוקר של אחד הנאשמים וירו מספר כדורים עת עמד באחד מהכיכרות בעיר בת ים. במהלך האירוע נסעה ברכבה עדי פרץ עם בתה בת ה-4 וחלק מהקליעים פגעו ברכבה ואחד מהם אף חדר לראשה.

על פי עובדות כתב האישום שהגישו עורכי הדין ארז ריכטנברג ואיהב נופל, במהלך יולי 2020 הותקף ונדקר פיודרוב ברחוב בבת ים. בעקבות האירוע נפתחה חקירה משטרתית, בה נחקרו שני אחים בחשד כי הם אלו שתקפו את פיודרוב. השמות הובא לידיעתו של האחרון אשר החליט לגרום למותם של האחים. שלושה חודשים לאחר מכן הצטייד פיודרוב באקדח ובעת שהותם של האחים ליד בית עסק ברחוב בלפור בבת ים, ירה לעברם חמישה כדורים, כתוצאה מהירי נפצעו האחים ונזקקו לטיפול רפואי.

בנוסף, במהלך חודש אוגוסט 2021 בשעות הערב המוקדמות, הרכיב גיאורגדזה את פיודרוב על גבי אופנוע ברחבי בת ים. השניים הבחינו באחד האחים והחליטו להוציא לפועל את התוכנית להרגו. בסביבות השעה 20:00 הגיע פיודרוב אל האזור בו נצפה החשוד ובאותה עת נהגה עדי פרץ עם בתה בת ה 4 באזור.

משהבחין פיודרוב בחשוד ובשעה שעדי מתקרבת עם רכבה לאזור ירה פיודרוב 6 כדורים לעברו וכתוצאה מהירי פגעו שלושה מהקליעים ברכבה של פרץ. אחד מהם אף חדר לראשה, פגיעה שגרמה לפרץ לאבד שליטה על הרכב אשר עצר על המדרכה הסמוכה. לאחר הירי נמלטו הנאשמים מהמקום. כתוצאה מהאירוע פונתה פרץ לבית חולים וולפסון שם שהתה כחודשיים. בנוסף, פונה גם החשוד בדקירה לבית החולים לאחר שנפגע מאחד הקליעים. 

במהלך אוקטובר 2021, עת הגיעו השוטרים לעצור את גיאורגדזה, סירב הנאשם לפתוח את הדלת, אז נכנסו שני שוטרים דרך החלון. כאשר הבחין בהם הנאשם הוא שלף לעברם אקדח ואיים על אחד השוטרים בנוסף במהלך חקירתו תקף פיודרוב את אחד מהשוטרים.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל ציינו עו"ד ריכטנברג ונופל: "הזמינות של המשיבים לכלי נשק, הנכונות לקחת חלק באירוע אלים שכזה, בטבורה של עיר, ליד מרכז מסחרי שוקק חיים, ותוך התעלמות מהחשש הוודאי, שאף התממש, לפיו גם עוברי אורח יקלעו לטווח האש, מדגימה את המסוכנות הגבוהה הטמונה בכל המשיבים. המבקשת תטען כי התנהלות זו, מלמדת כי עסקינן במי שחיי אדם חשובים בעיניהם כקליפת השום".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן