אלו הסיבות שאיגוד רבני קהילות מחלק חליפות לרבנים

רבני הציונות הדתית ידועים בפשטות הלבוש שלהם והיא אף מקור גאווה, אבל האם יש בכך בעיה? הרב עמיחי אליהו מסביר בפוסט מדוע יצא במבצע חלוקת חליפות לרבנים. ומה הוא חושב על הממשלה?

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/21 21:09 י בכסלו התשפב

אלו הסיבות שאיגוד רבני קהילות מחלק חליפות לרבנים
צילום: pexels (The Lazy Artist Gallery)

מן המפורסמות הוא הפרדוקס בין היפה לאיכותי, בין החיצוני לפנימי. לא כל הנוצץ זהב ואל תסתכל על הקנקן אלא במה שיש בו הם פתגמים שמזהירים אותנו מפני ההיסחפות אחר החיצוני. אבל האם בכל זאת יש ערך לאסתטיקה? לחיצוניות? להתעכב לרגע על הגיהוץ של החולצה?

"היהדות לאורך הדורות זיהתה בחיפוש אחר יופי רדידות, לעיתים תחפושת שמסתירה מאחריה דברים פחות נעימים", כותב הרב עמיחי אליהו, נכדו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל ובנו של הרב שמואל אליהו. 

הוא כותב כי "דרישת היופי והאסתטיקה פעמים רבות באה על חשבון האיכות. גם היום לא פעם ניתן לראות אנשים חכמים באמת שלא מוכנים להשקיע בזוטות כמו הקפדה על לבוש וניראות בסיסית. לעומתם יש בנמצא גם אנשים שחיפוש שלהם אחרי היופי והאסתטיקה השאיר אותם בלי הרבה עומק וחמור מזה, עם סולם ערכים לא תקין".

הרב עמיחי אליהו

הרב עמיחי אליהו צילום: מדף הפייסבוק של עמיחי אליהו

הרב עמיחי הוא גם מנכ"ל "אגוד רבני קהילות" הפועל במאות בתי כנסת וקהילות בישראל ומחזק אותן. האגוד יצא לאחרונה במבצע חלוקת חליפות לרבני הקהילות: "יש אנשים שהתפקיד שלהם הוא במגע עם הציבור, המגע הזה דורש גם תשומת לב ליופי החיצוני, ללבוש, לנראות", הוא מסביר ומצטט מדברי הרב קוק בשבח האסתטיקה.

בנוסף לתיקון התפיסתי אותו הוא מבקש לקדם בחלוקה, הרב מרמז גם לבעיה כלכלית של הרבנים: "רבנים רבים לא מקבלים משכורות מהקהילות שלהם, וגם במידה והם מקבלים, העמל שלהם, המסירות שלהם - היא בלי פרופורציה לשכר שחלקם מקבלים. מהבחינה הזו הם פחות מחתולי הרחוב של הממשלה הזו". הוא מספר כי "לחלק מהרבנים זו החליפה הראשונה, לאחרים זו חליפה לאחר 12 שנים בהם הם לא רכשו חליפה. מאות חופות עם אותה החליפה".