קנס של 1,450 אירו: אוסטריה הטילה סגר על לא מחוסנים

קנצלר אוסטריה החדש בהחלטה דרמטית: סגר על לא מחוסנים. הצעד מגיע כשברקע שיעורי התחסנות נמוכים ומספרי המאומתים במדינה הולכים וגוברים: "העבודה שלנו כממשלה היא להגן על העם". מחר יחלו במדינה במבצע חיסונים לילדים בגילאי 11-5

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 14/11/21 16:28 י בכסלו התשפב

קנס של 1,450 אירו: אוסטריה הטילה סגר על לא מחוסנים
הקנצלר שלנברג, צעד לא רגיל,, צילום: shutterstock

לאחר שיחת וידאו שקיים עם מושלי תשעת המחוזות החליט קנצלר אוסטריה אלכסנדר שלנברג על הטלת סגר שיימשך כעשרה ימים על אזרחים לא מחוסנים. כ-65 אחוזים מהאוסטרים מוגדרים כמחוסנים באופן מלא נגד קורונה - נתון נמוך בהשוואה למדינות האזור. הסגר ישאיר בבית את שאר האוכלוסייה האוסטרית שבחרה לא להתחסן.

הפרלמנט האוסטרי

הפרלמנט האוסטרי צילום: shutterstock

"אנחנו חייבים להעלות את שיעור החיסונים. הוא נמוך למרבה הבושה", אמר שלנברג לאחר ההחלטה והוסיף כי, "העבודה שלנו כממשלה היא להגן על העם. לכן החלטנו שהחל ממחר יהיה סגר על לא-מחוסנים". זהו צעד ראשון מסוגו בעולם, ובמדינה מתקשים להבין כיצד יאכפו את הסגר הבררני. הסגר יחול רק מגיל 12 ומעלה.

הנתונים באוסטריה לא מעודדים כלל, כאשר בשבת התגלו למעלה מ-13 אלף מאומתים חדשים ומספרים דומים היו גם ביום שישי. לפי הנתונים שיעור הנדבקים במדינה עומד על 710.8 לכל 100 אלף איש. בגרמניה השכנה לעומת זאת, שיעור הנדבקים בקורונה הוא רק 289 ל-100,000 תושבים.

מחר תחל אוסטריה במבצע חיסונים לילדים בגילי 11-5 בתקווה לשיפור במצב התפשטות התחלואה במדינה. אחד הנתונים החשובים בעלייה המדאיגה במספרי המאומתים באירופה הוא הפחתת ההשפעה של החיסון השני, מה שיגרום, כנראה, להחלטה על מתן הבוסטר לכלל האוכלוסייה בקרוב.