השרים אישרו: סנקציות יוטלו נגד משרדי ממשלה שלא יעברו לירושלים

אחרי שנים של התמהמהות, החליטה הממשלה לקדם את הסנקציות שיוטלו על המשרדים שלא יעברו, בהם: איסור על שיפוצים ורכישת ריהוט חדש, ודמי שכירות כפולים. השר לענייני ירושלים זאב אלקין שקידם את המהלך בירך: "הגיע הזמן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/21 15:24 י בכסלו התשפב

השרים אישרו: סנקציות יוטלו נגד משרדי ממשלה שלא יעברו לירושלים
אלקין, דוחף את העברת משרדי הממשלה לירושלים, צילום: Hadas Parush/Flash90

ממשלת ישראל אישרה היום (א') את החלטת הממשלה להעברת יחידות ארציות ולשכות ממשלתיות לירושלים. החלטות בנושא כבר הועלו בעבר, אך עתה ההחלטה מגיעה לראשונה עם צעדים אקטיביים, בדמות סנקציות שיוטלו על המשרדים שיבחרו שלא לעבור לעיר הבירה. 

החלטת הממשלה מגיעה בהתאם לשני חוקי יסוד מרכזיים: חוק יסוד ירושלים, בירת ישראל, וחוק יסוד הממשלה - שקובעים כי כלל יחידות הממשלה יישבו בירושלים. מטרת ההחלטה היא לחזק את בירת ישראל ולמצב את ירושלים כעיר הממשל המרכזית במדינה. 

על אף חוקי היסוד, עשרות יחידות ולשכות ממשלתיות אינן מוצבות בירושלים. מלבד קיום החוק, העברת היחידות הממשלתיות לירושלים תחזק את הכלכלה העירונית, תגדיל את מספר המשרות בעיר ותייצר הכנסה חדשה ומשמעותית לעיריית ירושלים מארנונה.

בכדי להבטיח את מעבר היחידות לירושלים, שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, שמחזיק גם במשרד לענייני ירושלים ומורשת,  פעל ודחף להכנסת כלים לאכיפה וליצירת "שיניים" אל מול המשרדים שמסרבים לעבור לעבוד מעיר הבירה. הסנקציות שיוטלו על המשרדים שלא יבצעו את המעבר לעיר בהתאם לתהליך שאושר בממשלה, כוללות הגבלת המשרדים בשיפוץ וברכישת ריהוט וציוד משרדי, תשלום ארנונה כפולה גם על משרד בירושלים וגם על המשרד שמחוץ לירושלים, והטלת דמי שכירות כפולים לכל יחידה שלא תעבור לירושלים במועד שייקבע על ידי צוות היישום של התוכנית. 

"החלטת הממשלה להעברת יחידות ארציות ולשכות ממשלתיות לירושלים מהווה בשורה משמעותית לעיר שתוכל להתפתח כלכלית, למשוך אוכלוסייה חדשה ולמצב את עצמה כעיר ממשל אמיתית", אמר השר אלקין ובירך: "הגיע הזמן שכל יחידות הממשלה יעברו לבירת ישראל".