מפגינים במחאת אהוביה סנדק טוענים: כוחות הביטחון ירו באוויר

מחאת הנער שנהרג לאחר מרדף משטרתי התקיימה בשני מוקדים, ירושלים וצומת תפוח. בירושלים נעצרו שבעה מפגינים ובצומת תפוח המפגינים טענו לירי שנועד להרתיע אותם מלרדת לכביש | בן גביר: "לא לחקור את הרצח זו רשלנות פושעת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/11/21 22:24 ט בכסלו התשפב

מפגינים במחאת אהוביה סנדק טוענים: כוחות הביטחון ירו באוויר
מחאת אהוביה סנדק ז"ל, הערב, צילום: מתי ברנע

הערב (ש'), בפעם הרביעית בשבועיים האחרונים, מתקיימת מחאה על מותו של אהוביה סנדק ז"ל לפני לפני כעשרה חודשים לאחר מרדף משטרתי בבנימין. כבכול הפגנה, המפגינים דורשים לחקור את השתלשלות האירועים עד לפגיעת הרכב המשטרתי ברכב בו נסע סנדק. בנוסף, המפגינים מבקשים מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להעמיד דין את השוטרים הפוגעים.

בירושלים נעצרו שבעה מפגינים שניסו לחסום את צומת הכניסה לעיר. כוחות משטרה ומג"ב פועלים סמוך לגשר המיתרים. קצין משטרה כרז למוחים להפסיק את חסימת הציר ולחדול מהפרת הסדר הציבורי, טרם ביצוע אכיפה ושימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר. גם הערב נשלחה מכתזית ממנה נפגע מפגין אחד.

בצומת תפוח מתקיימת גם כן מחאה לזכרו של סנדק ז"ל, שם טענו המפגינים כי כוחות הביטחון במקום ירו שתי יריות בכדי להרתיע אותם מלרדת לכביש ולהפריע לתנועה. מדובר צה"ל נמסר: "לא מוכר ירי בצומת תפוח להרחקת מפגינים".

כזכור, אחרי הפגנה סוערת בשבוע שעבר בה השתמשו השוטרים באלות, גז מדמיע ומכתזית, נגד מאות המפגינים, המשטרה התיזה את נוזל הבואש, שפגע בחבר הכנסת איתמר בן גביר שלא נזקק לטיפול רפואי. "במקום שילד וילדה יחטפו מכות מאלות, אם צריך, אני אחטוף זאת, אבל אני מקווה מהשוטרים לפעול בצורה נאותה ולא באלימות, אם בהפגנות בבלפור אפשרו את זכות הפגנה יותר משנה שלמה, לא יכול להיות, שיתיזו כאן בואש", אמר בשבוע שעבר.

גם הערב הגיע בן גביר להפגנה, ואמר: "צריכים למצות את הדין עם השוטרים שפגעו באהוביה ז"ל ולהעמידם לדין. הזדעזעתי לקרוא שראש מח"ש הורתה לא לחקור את הרצח, זו רשלנות פושעת, מדובר בשערורייה. צריך להיות צדק. אם יש עשבים שוטים במשטרה שפוגעים בילד, אנחנו דורשים שיעמדו לדין".