סיכום חדשות השבת שריפות, חשד לרצח בבאר שבע והישראלים שנעצרו בטורקיה יואשמו בריגול

בית המשפט בטורקיה האריך ב-20 ימים את מעצר זוג הישראלים, שצפויים להיות מואשמים בריגול | בן 25 נעצר בבאר שבע בחשד שרצח את זוגתו בת ה-18 | מזג האוויר החריג הוביל למספר שריפות | שלד נפלט לחוף בכנרת

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/11/21 18:09 ט בכסלו התשפב

שריפות, חשד לרצח בבאר שבע והישראלים שנעצרו בטורקיה יואשמו בריגול
שריפה בגיתה, צילום: דוברות המשטרה

חשד לרצח בבאר שבע - במשטרת ישראל התקבל הלילה (בין שישי לשבת) סמוך לחצות דיווח אודות צעירה כבת 18 שנמצאה בדירתה ברח' הכנסת בבאר שבע ללא רוח חיים. שוטרים הגיעו למקום ופגשו בבן זוגה, כבן 25 תושב באר שבע. בן הזוג נלקח לחקירה ובסיומה הוחלט לעוצרו בחשד לרצח. הערב יובא החשוד בפני בית משפט השלום בבאר שבע. גופת המנוחה הועברה למכון לרפואה משפטית.

הזוג הישראלי שנעצר בטורקיה יואשם בריגול - בית המשפט בטורקיה האריך את מעצר בני הזוג ב-20 ימים, השניים יואשמו בריגול. שר החוץ יאיר לפיד שוחח עם בני משפחתם של נטלי ומורדי וקנין, זוג הישראלים שנעצרו באיסטנבול לאחר שצילמו את ארמונו של נשיא טורקיה ארדואן. לפיד עדכן כי משרדו ביקש ביקור קונסולרי דחוף אצל בני הזוג וקנין ופועל לשחרורם בכל הדרגים.

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח הערב עם בני המשפחה. בשיחה, נשיא המדינה ביקש לעודד ולהרגיע את בני המשפחה והדגיש כי הוא פועל יחד עם שר החוץ ומשרדו ככל שניתן לשובם הביתה במהרה של בני הזוג. הנשיא חזר והדגיש את העובדה שלבני הזוג אין קשר מכל סוג לסוכנות כלשהי של המדינה וכי הוא משוכנע בחפותם.

שריפה בגיתה

שריפה בגיתה | צילום: דוברות המשטרה

שריפות ברחבי הארץ - שריפת קוצים התפתחה בוואדי בסמוך לישוב גיתה. לא היו נפגעים אך כאמצעי זהירות שוטרי משטרת ישראל יחד עם לוחמי האש פינו  75 בתים הסמוכים לשריפה, לשישה בתים נגרם נזק. במהלך השבת נחסם לתנועה מחלף קסם לדרום, כביש 444, בעקבות שריפת קוצים. שריפת חורש פרצה גם סמוך למושב זיתן, כוחות כיבוי רבים הגיעו למקום. לאור התפשטות האש לכיוון המושב, פונו התושבים בקו הבתים הראשון. לא היו נפגעים. 

שריפת חורשה נוספת התפתחה בוואדי מג'נונה בסמוך לישוב ירכא. שוטרי תחנת גליל מערבי יחד עם לוחמי האש פינו 30 בתים הסמוכים לשריפה. לא דווח על נזק לרכוש או פצועים. כוחות משטרה, מסוק משטרתי, כבאות והצלה, צוותי רפואה ונציג הרשות המקומית הגיעו לזירה ופעלו יחדיו במסגרת חפ״ק אחוד לכיבוי השריפה ושמירה על שלום הציבור.

עוד מנזקי מזג האוויר - במהלך השבת התקבל דיווח במוקד המשטרה על נפילת עץ בגינה ציבורית בישוב בורגתה שבשרון. נערה בת 14 נפצעה באורח בינוני וטופלה בידי גורמי רפואה.

שלד נמצא בכנרת - במהלך השבת נפלט שלד עצמות אדם מאגם הכנרת סמוך לחוף מגדל. חוקרי המשטרה פתחו בחקירה, הגופה הועברה למכון לרפואה משפטית לזיהוי.