מחאת אהוביה סנדק: מאות מפגינים חוסמים את הכניסה לירושלים

מאות מפגינים פעם נוספת למחות נגד מותו של הנער אהוביה סנדק במהלך מרדף משטרתי בבנימין. כבר בתחילת המחאה נשלחה מכתזית לפינוי המפגינים שחסמו את הכניסה לעיר, וגם את המפגינים שעמדו על המדרכה | 6 חשודים נעצרו

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/11/21 23:15 ז בכסלו התשפב

מחאת אהוביה סנדק: מאות מפגינים חוסמים את הכניסה לירושלים
מחאת אהוביה סנדק ז"ל, הערב, צילום: ללא

מחאת אהוביה סנדק התחדשה הערב (ה') בפעם השלישית בשבוע האחרון, כאשר מאות מפגינים החלו לחסום את הכניסה לעיר ירושלים, במחאה על הרג הנער אהוביה סנדק ז"ל לפני כעשרה חודשים לאחר מרדף משטרתי בבנימין. המפגינים דרשו לחקור את השתלשלות האירועים עד לפגיעת הרכב המשטרתי ברכב בו נסע סנדק ז"ל. בנוסף, המפגינים ביקשו מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להעמיד דין את השוטרים הפוגעים.

מעט לאחר שהחלה המחאה הגיעה מכתזית בכדי לפזר את המוחים שעמדו על הכביש. מהצילומים עולה כי הנוזל המסריח ("בואש") אותו יורה המכתזית, פגע גם במפגינים שעמדו על המדרכה. בהפגנה הקודמת שנערכה במוצאי השבת, פגע הנוזל בחבר הכנסת איתמר בן גביר. "לצערי יש דין אחד למפגיני ימין ודין אחד למפגיני בלפור. אני לא זוכר שהמשטרה השתמשה בבואש לפיזור הפגנות בבלפור", אמר בן גביר במוצאי שבת.

כוחות משטרה ומג"ב פעלו להרחקת המפגינים מהכביש, וקצין משטרה כרז למוחים להפסיק את חסימת הציר ולחדול מהפרת הסדר הציבורי טרם ביצוע אכיפה ושימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר. בעקבות הפרות הסדר במקום, נחסמה הכניסה לעיר, וכעבור כשעה וחצי נפתחה לתנועה.

במשטרה אמרו הערב כי במהלך המחאה כמה מפרי סדר ידו אבנים וביצים לעבר השוטרים. שישה חשודים נעצרו בגין הפרת הסדר הציבורי ויידוי אבנים וביצים לעבר השוטרים. "משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי בניגוד לחוק".