מטורף: הפג ששבר את שיא גינס

שיא חדש בספר השיאים של גינס: הפג הצעיר ביותר בעולם, שגם שרד. התינוק קורטיס מינס נולד בשבוע ה-21 באלבמה לפני כשנה וחצי, הוא עדיין לא חי בכוחות עצמו אבל הרופאים אופטימיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/11/21 12:05 ז בכסלו התשפב

מטורף: הפג ששבר את שיא גינס
פג, צילום: shutterstock

כבר בלידתו שבר התינוק קורטיס מינס שיא, ועכשיו גם מגיעה ההכרה הרשמית בכך מגינס. מינס נולד בשנה שעברה בעיר בברמינגהאם שבאלבמה,  בבית החולים, וכעת הוא חוגג 16 חודשים. הוא נולד 19 שבועות לפני הזמן המוגדר, אושפז במשך 275 ימים, אך לבסוף שוחרר לשמחת הצוות והמשפחה.

תינוק פג הוא תינוק שנולד בלידה מוקדמת, טרם השבוע ה-37 של ההיריון. לידה רגילה מתרחשת לרוב סביב השבוע ה-40 של ההיריון. משום שהלידה מתבצעת לפני הזמן ולפני סיומה המוחלט של התפתחות המערכות בגופו של התינוק, הפג רגיש יותר למחלות וסיכונים בריאותיים.

בזמן חגיגות יום העצמאות של ארצות הברית החלה מישל באטלר, אימו של הילד, להרגיש צירי לידה בשבוע ה-21 להריונה, ב-4 ביולי 2020. היא הובהלה לבית החולים וילדה למחרת זוג תאומים – קרטיס וצ'אסיה – מתוכם שרד רק קרטיס. מכיוון שקרטיס נולד 19 שבועות לפני הזמן, הסיכוי שלו לשרוד היה פחות מאחוז אחד, אבל הוא עשה זאת.

ד"ר בריאן סימס, ניאונטולוג מאוניברסיטת אלבמה שפיקח על הלידה, אמר ל"גינס": "אני בתחום כבר כמעט 20 שנה, אבל מעולם לא ראיתי תינוק צעיר כל כך חזק כמוהו. היה משהו מיוחד בקרטיס". גם אימו מישל לא הסתירה את ההתרגשות: "היכולת לקחת סוף סוף את קרטיס הביתה ולהפתיע את ילדיי הגדולים עם אחיהם הצעיר הוא רגע שתמיד אזכור".