אביב כוכבי על הממלכתיות: "לחזק וללטש יותר"

הרמטכ"ל השתתף בטקס לזכרו של ראש הממשלה הראשון ואמר כי "צה"ל מעודד סובלנות ומאפשר לכל חייל וחיילת לשמור על זהותם הייחודית, אך לצד זאת צריך לזכור שהמחויבות למשימה גוברת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/11/21 22:48 ו בכסלו התשפב

אביב כוכבי על הממלכתיות: "לחזק וללטש יותר"
אביב כוכבי, צילום: צילומסך דובר צה"ל

בטקס לציון 48 שנים לפטירתו של ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון שנערך היום (ד') בשדה בוקר, השתתפו נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי שאמר כי  "שירות החובה הופך את צה״ל לארגון ושיטה מרכזיים וחשובים ביותר לטיפוח הממלכתיות". 

אביב כוכבי, בני גנץ ויצחק הרצוג

אביב כוכבי, בני גנץ ויצחק הרצוג צילום: דובר צה"ל

"בן גוריון מזוהה עם עיקרון הממלכתיות, עיקרון שמדינת ישראל חייבת לחזק ולבסס בכל עת", הוסיף כוכבי, "שירות החובה הופך את צה״ל לארגון ושיטה מרכזיים וחשובים ביותר לטיפוח הממלכתיות. אנשים מרוב האוכלוסיות והמגזרים משרתים ביחד ומפתחים סולידריות ואחדות מטרה. בה בעת, צה״ל חייב בעצמו ובקרב יחידותיו לפתח ולחזק את הממלכתיות באמצעות עקרונות מנחים".

בהמשך ציין הרמטכ"ל כי רק שיקולי הביטחון הלאומי ינחו את קבלת ההחלטות של החיילים והמפקדים בצה״ל. "שנית, כל חייל וחיילת נדרשים להעדיף את זיקתם למדינה על פני כל זיקה אחרת ובכך מתבטא ערך הממלכתיות. לבסוף, צה״ל מעודד סובלנות ומאפשר לכל חייל וחיילת לשמור על זהותם הייחודית, אך לצד זאת צריך לזכור שהמחויבות למשימה גוברת". 

שר הביטחון בני גנץ אמר כי "האתגר של הממלכתיות בדורנו מתחבר למודל השירות בצה"ל שחייב להמשיך להיות גם משימה חברתית שתחבר את אזרחי המדינה. מערכת הביטחון רתומה לכך - ואנו נקדם את הנושא הזה באותה הרוח שהוביל בן גוריון אך גם ברוח התקופה והמציאות בישראל 2021. נמשיך לרתום את צה"ל למשימות הלאומיות ובהן גם חיזוק הנגב והפריפריה החברתית והגיאוגרפית בישראל".