בהתאם לתנאים: קבוצות תיירים יורשו להיכנס לישראל גם ללא חיסון שלישי

המתווה אושר בממשלה, צפוי לקבל את אישור ועדת החוקה בכנסת ולאחריו ייכנס לתוקף. על פי המתווה, התיירים שיורשו להיכנס ארצה יעמדו בשורה של תנאים, ביניהם: לא יותר מ-40 תיירים בקבוצה והגעה ממדינות "ירוקות" או "צהובות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/11/21 09:19 ד בכסלו התשפב

בהתאם לתנאים: קבוצות תיירים יורשו להיכנס לישראל גם ללא חיסון שלישי
תיירים בנתב"ג, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

במסגרת פתיחה מחודשת של התיירות הנכנסת לישראל, אישר אמש (א') קבינט הקורונה במשאל טלפוני את מתווה הקבוצות שיזמו שר הבריאות ניצן הורוביץ ושר התיירות יואל רזבוזוב. לאחר שאושר מתווה קבוצות התיירים בממשלה, דרוש המתווה את אישור ועדת החוקה בכנסת ולאחריו ייכנס מיד לתוקף.

על פי המתווה החדש שיכנס לתוקף מחר (ג') יורשו קבוצות תיירים המחוסנים בשני חיסונים נגד קורונה להיכנס לישראל גם אם חלפו יותר מ-6 חודשים מיום קבלת החיסון, אם יעמדו בתנאים הבאים:

  • התקבל אישור כניסה ממשרד התיירות טרם ההגעה לישראל.
  • כל חברי הקבוצה חוסנו בחיסונים המאושרים על ידי ארגון הבריאות העולמי, גם אם חלפו יותר מ-6 חודשים מקבלת החיסון.
  • חברי הקבוצה מגיעים ממדינות "ירוקות" ו-"צהובות" על פי סיווג משרד הבריאות.
  • הקבוצה תתנהל כקפסולה, עם הגבלות על הסתובבות במקומות עם סיכון מוגבר להדבקה
  • הקבוצות ימנו 5 עד 40 תיירים.
  • במהלך 7 הימים הראשונים לשהייתם, התיירים הלא מוגנים בקבוצה יחזיקו בכל עת אישור על תוצאה שלילית בבדיקת PCR שבוצעה במהלך 72 השעות האחרונות או תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן שבוצעה במהלך 24 השעות האחרונות. 
  • מוביל הקבוצה ידווח למשרד התיירות על ביצוע הבדיקות כנדרש וכן ינהל רישום לגבי התנהלות הקבוצה, מגעים, מקומות ושעות ביקור, וימסור אותו לחוקר אפידימיולוגי במידה ויתגלה חולה בקבוצה.

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר כי בהתאם למדיניות של הממשלה "גם בתיירות אנחנו נחייה לצד הקורונה". עוד הוא הוסיף: "אנו נוקטים בכל אמצעי הזהירות והפיקוח על מנת לשמור על בריאות הציבור ולזהות וריאנטים חדשים במהירות. לצד זאת אנו שומרים על הכלכלה הישראלית,  על פעילות המשק, החינוך, התרבות, התיירות ועל שגרת החיים בישראל". 

שר התיירות יואל רזבוזוב: "לפני שבוע יצאנו לדרך וכבר אנחנו מעלים הילוך, מסירים הגבלות ומאשרים לעוד תיירים להיכנס לישראל. הדרך להחזרת התיירים עוד ארוכה, לכן עלינו לפעול מהר ונכון, כדי להגדיל את כמות התיירים שיגיעו לישראל. המשק הישראלי זקוק לזה וכמובן עובדי תעשיית התיירות זקוקים לזה. כעת".