התקיפה בכפר קאסם: נחשף התיעוד ממצלמות הגוף של השוטרים

לאחר שהוגש כתב אישום בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, נחשף תיעוד ממצלמת הגוף של השוטרים באירוע האלימות, ממנו עולה כי הנאשם המרכזי אף איים ואמר: "אתה רוצה שיהיה דם בכפר, אתה לא תיכנס לכאן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/21 16:36 ג בכסלו התשפב

התקיפה בכפר קאסם: נחשף התיעוד ממצלמות הגוף של השוטרים
המפכ"ל קובי שבתאי, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חודש עבר מאז הותקפו השוטרים שהגיעו להשליט סדר בכפר קאסם, כאשר לפני מספר שבועות פרקליטות מחוז מרכז הגישה כתב אישום נגד שלושה חשודים, אסלאם טאהא (38) ועלי עיסא (33) מכפר קאסם, ונגד חמאדה עאסי (24) מכפר ברא, בגין עבירות של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, פציעה, איומים, הפרעה לשוטר והתנגדות למעצר, כל אחד על פי חלקו. 

על פי סרטון שפורסם בישראל היום, נחשף היום (א') תיעוד ראשוני של מצלמת הגוף של אחד השוטרים, ממנו ניתן לראות את השתלשלות האירועים עד לעימות הפיזי. כזכור, האירוע החל עם קבלת דיווח על אדם שנכלא על ידי אנשי ארגון "השמירה" בעיר, שנלקח לבניין העירייה לאחר שהתפרע. השוטר שהגיע למבנה, נחסם בכניסה על ידי הנאשם המרכזי אסלאם טאהא, שהכחיש כי הם מחזיקים מישהו. 

עוד עולה מהסרטון, טאהא אמר לשוטר: "אתה רוצה שיהיה דם בכפר, אתה לא תיכנס לכאן". לאחר שהשוטר הזהיר כי יאלץ להשתמש בכוח, טאהא הגיב: "בוא תזיז אותי בכוח. אני רוצה לראות את הכוח שלך".

באשר לאותו נאשם, טאהא, בכתב האישום יוחסו לו עבירות של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, פציעה, הפרעה לשוטר והתנגדות למעצר צוין כי:"מהראיות עולה כי מעשיו של המשיב 1 לא זו בלבד שחוללו את האירוע, אלא אף גרמו להתלהמות רבה באזור, שתרמה לאי-הסדר ולהמולה בזירת האירוע, והפריעה עוד יותר לפעילות השוטרים. בהמשך, משנפתחה דלת המבנה והשוטרים ניסו להיכנס לתוכו – הפעיל השוטר גונזלס את מכשיר השוקר כלפי מותנו של המשיב 1. תגובתו האלימה, הברוטלית ויוצאת הדופן בעוצמתה של המשיב 1 כלפי השוטר– מעידה כאלף עדים על אופיו האלים והמסוכן ועל כך שאינו מורתע מרשויות אכיפת החוק ומהדין". 

לאחר האירוע, התייחס מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לתקיפת השוטרים ואמר: "האלימות שהופנתה כלפי השוטרים לא תרתיע אותנו מלהמשיך לפעול בכל זמן ומקום, לא במגזר הערבי, לא במשפחות הפשע ולא בשום מקום אחר. נמשיך לפעול באותה נחישות ומקצועיות".