ברקע חידוש השיחות איראן צועדת לעבר הגרעין: "ייצרנו 25 ק"ג של אורניום מועשר לרמה של 60%"

דובר הארגון לאנרגיה אטומית באיראן פרסם כי המדינה ממשיכה בייצור האורניום המועשר שהגיע כבר לעשרות ק"ג: "עשינו מה שאף מדינה לא יכולה לייצר פרט לכאלו עם נשק גרעיני" | שיחות הגרעין יחודשו בסוף החודש

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/11/21 12:10 א בכסלו התשפב

איראן צועדת לעבר הגרעין: "ייצרנו 25 ק"ג של אורניום מועשר לרמה של 60%"
תחנת כוח בדרום איראן, צילום: shutterstock

השבוע הודיעה איראן כי השיחות בין המדינה המוסלמית למעצמות ובראשן ארצות הברית על חזרה להסכם הגרעין - יחודשו ב-29 בנובמבר. אתמול (ה') מסרה איראן כי מאגר האורניום שלה המועשר לרמה גבוהה של 60% - הגיע ל-25 ק"ג.

דובר הארגון לאנרגיה אטומית באיראן, בהרוז קמלבנדי, צוטט אתמול: "ייצרנו 25 ק"ג של אורניום מועשר לרמה של 60%. עשינו מה שאף מדינה לא יכולה לייצר פרט לאלה עם נשק גרעיני". בנוסף, לאיראן מאגר של 210 ק"ג אורניום מועשר לרמה של 20%.

דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס הגיב על חידוש שיחות הגרעין: "ארצות הברית מאמינה שאם איראן רצינית, ניתן להגיע להסכם במהרה וכי חזרתם של שני הצדדים להסכם הגרעין אפשרית".

במחלקת המדינה הוסיפו ואמרו על ההודעה האיראנית: "אנחנו מקווים שהם יעשו זאת מתוך נכונות לשאת ולתת במהירות וברצון טוב". בוושינגטון הדגישו כי סבב השיחות השביעי צריך להתחדש היכן שנעצר בסוף יוני - אז נקלע המשא ומתן למבוי סתום.