ועידת האקלים ישראל ולמעלה מ-100 מדינות התחייבו לעצור את כריתת היערות

ברוח ועידת האקלים, התחייבות משמעותית של מנהיגים רבים ברחבי העולם. למעלה מ-100 מדינות החליטו כי על עד שנת 20330 יפסיקו לכרות יערות בשטחם | בין המצטרפים: ברזיל, ארצות הברית ורוסיה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/11/21 08:12 כז בחשון התשפב

ישראל ולמעלה מ-100 מדינות התחייבו לעצור את כריתת היערות
שריפת יער, צילום: shutterstock

החלטה משמעותית התקבלה אמש בוועידת האקלים על ידי לא פחות מ-105 מדינות. המדינות בהם נמצאים 85% משטחי היערות בעולם התחייבו לעצור את כריתת היערות עד שנת 2030. בין המדינות שחתומות: ברזיל, רוסיה, בריטניה, סין, ארה"ב וישראל הקטנה, לה אין יערות בסדר גודל זהה לשאר המדינות וחתימתה נראית כסמלית בלבד.

בוריס ג'ונסון, ר"מ בריטניה שהיה ממובילי המהלך אמר: "תהיה לנו הזדמנות לסיים את ההיסטוריה הארוכה של האנושות ככובשת הטבע". מדובר בהחלטה המשמעותית הראשונה בוועידה". מהצצה ברשימת המדינות אותה פרסם האו"ם עולה כי הודו, לבנון והרשות הפלשתינית לא חתמו על המהלך.

רבים מפקפקים בהצהרה לעצור את כריתת היערות וכן בהצהרה שקדמה לוועידה: לעצור את פליטת גזי החממה עד שנת 2050, בין היתר, הביקורת היא על כך שהיעדים נקבעו לשנים רחוקות בהם ככל הנראה רוב המנהיגים כבר לא ישמשו בתפקידם. עם זאת, דו"חות שמתפרסמים על מצב היערות בעולם מעלים נתונים מדאיגים, לפי המחקרים, בכל שש שניות נכרתים או נשרפים עצים בשטח השווה בגודלו לזה של מגרש כדורגל, וכן שני שלישים מיערות הגשם הטרופיים ברחבי העולם כבר נהרסו.

אמש נאם ראש הממשלה נפתלי בנט בוועידת האקלים ואמר: "אנו יודעים שההיסטוריה תשפוט את תגובת הדור שלנו לאיום הזה, לא לפי מידת השאפתנות שלנו, אלא לפי הפעולות שאנו נוקטים", אמר בנט בפתח דבריו. ביום שבו עלה המס על הכלים החד פעמיים, הצהיר מנהיג מפלגת ימינה כי "ישראל נמצאת בתחילתה של מהפכה בנושא שינויי אקלים. 


(בנט בוועידת האקלים). 

"לאחרונה התחלנו ליישם את 'תוכנית 100 השלבים' שלנו, מה שאומר שאנו עושים כיום יותר לקידום אנרגיה נקייה ולהפחתת פליטת גזי חממה, מאשר בכל זמן אחר בהיסטוריה של ארצנו. לראשונה, ישראל מתחייבת לצמצם את פליטת גזי החממה ל-0 עד שנת 2050 ואנו נפסיק בהדרגה את השימוש בפחם עד שנת 2025", אמר בנט.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן