מזעזע בעזרת חיתול בד: מטפלת קשרה פעוטות במעון בנווה דניאל

המטפלת רצתה לשטוף את רצפת המעון והחליטה לקשור לכיסא תינוק שהפריע. המנהלת לא דיווחה להורים, אך הם התעקשו והגישו תלונה במשטרה, במהלכה התגלה כי זאת לא הפעם הראשונה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 01/11/21 22:02 כו בחשון התשפב

בעזרת חיתול בד: מטפלת קשרה פעוטות במעון בנווה דניאל
גן ילדים, אילוסטרציה, צילום: Michael Giladi/Flash90

רק לפני חודש הגיעה לסיומה אחת מפרשיות ההתעללות בילדים הכי קשות שנחשפו בישראל, כשהמטפלת המתעללת כרמל מעודה נכנסה לכלא נווה תרצה והחלה לרצות תשע וחצי שנות מאסר. כעת נדמה שפרשייה נוספת נחשפה, והפעם מדובר באחד היישובים המרכזיים של הציבור הדתי לאומי - נווה דניאל.

תושבת אלעזר ששלחה את בנה הקטן, בן השנה ו-10 חודשים, למעון המפוקח בנווה דניאל, סיפרה בפוסט שכתבה כי מידי יום בנה הולך למעון עם חיתול בד בידו, חפץ מעבר העוזר לו להירגע. היא לא חלמה בסיוטים הכי גדולים שלה, כי החיתול המרגיע יהפוך לחבל איתו אחת הסייעות תקשור את בנה.

לטענתה, מדובר במטפלת מחליפה, שלא עברה שום סוג של הכשרה, וברגע בו הייתה צריכה לשטוף את המעון, הבחינה שכל הילדים ישנים למעט בנה. וקשרה אותו לכיסא בעזרת החיתול כדי שלא יזוז.

לדבריה, אחת המטפלות האחרות בצוות המעון הבחינה בכך ודיווחה למנהלת, שמצידה הגיעה רק לשחרר את הפעוט, אך אף אחת מהשתיים לא טרחה לדווח לממונים או להורים. רק אחרי שמונה ימים המנהלת התקשרה להורים וסיפרה לה מה התרחש, ואף הבהירה שהיא עושה זאת רק כי מכריחים אותה, והיא מצידה לא רואה סיבה לעשות מכך עניין.

"אפשר לחשוב שלקשור תינוק זה אלים"

"עושים לנו שיימינג", חשפה האם וסיפרה על שלל הטענות שהיא מקבלת מצד הורים שמבקשים להגן דווקא על הסייעת: "מסכנה המטפלת, הרסתם לה החיים", "אפשר לחשוב שלקשור תינוק זה אלים", "עוד מעט תגידו שאתם לא חוגרים ילדים לכיסאות אוכל או כשנוסעים ברכבים", הן רק חלק מהתגובות שקיבלה האם. 

הורים בגן ששוחחו עם כיפה סיפרו כי מבחינתם מדובר במנהלת ובצוות מסור, וכי מדובר במקרה נקודתי שטופל, וכי הם מקבלים את גרסת המנהלת שהביעה בפניהם חרטה, הבינה כי היה נכון לנהל אחרת את הסיפור ובדיעבד הייתה מערבת את ההורים. לדבריהם מדובר במטפלת חמה שאוהבת את הילדים, וגם במקרה הזה הילד לא חווה את האירוע כטראומה, שכן הגננת קשרה אותו לא מכעס אלא כיוון שזוהי התנהגות נורמטיבית בארץ מוצאה.

במשטרה אשרו כי הוגשה תלונה בשבוע שעבר, אך סרבו להתייחס שכן החקירה בעיצומה. מהנהלת מעון נווה דניאל נמסר: "לפני כעשרה ימים קיבלנו תלונה אנונימית על התנהלות לא הולמת של מטפלת כלפי ילד במעון. על פי הנהלים, אותה עובדת הורחקה מהגן והעברנו מיידית דיווח לרשויות כנדרש. רשויות החוק בודקות את האירוע, נאפשר להם להשלים את הבדיקה. אנו פועלים בהתאם להנחיות".

מנהלת המעון והגננת בחרו שלא להגיב לידיעה.