נסיעה בטוחה נהגים - עד מתי חובה להדליק אורות גם ביום ומה גובה הקנס למי ששכח? | כל הפרטים

החל מ-1 בנובמבר ועד 31 במרץ 2022, חובה על הנוהגים ברכב להדליק אורות בכל שעות היממה בדרכים בכבישים בין עירוניים. נהגי משאיות, אוטובוסים ומוניות נדרשים להדליק אורות גם בדרכים עירוניות

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/21 09:35 כו בחשון התשפב

נהגים - עד מתי חובה להדליק אורות גם ביום ומה גובה הקנס למי ששכח? | כל הפרטים
חובת אורות גם ביום, צילום: shutterstock

החל מהבוקר (ב'), ה-1 בנובמבר ועד ל-31 במרץ 2022, נכנסת לתוקף תקנת משרד התחבורה המחייבת הדלקת אורות בכל שעות היממה ובכל כלי הרכב בכבישים בין עירוניים. נהגי משאיות שמשקלן הכולל המותר הינו מ-15 טון, אוטובוסים, מוניות נדרשים להדליק אורות גם בדרכים עירוניות. נדגיש כי רוכבי הכלים הדו-גלגליים חייבים באורות במהלך כל השנה ובכל דרך. אי ציות לתקנה יגרור שתי נקודות חובה ברישיון הנהיגה שלכם וקנס של 100 שקלים. 

במכוניות החדשות ההשפעה על תצרוכת הדלק בעת הדלקת אורות אינה משמעותית כלל וכלל. בנוסף, בכלי רכב רבים נדלקת תאורת הדרך עם ההתנעה, מבלי להידרש להפעלה ידנית. ברכבים החדשים קיימת תאורת לד שנדלקת עם ההנעה, אך אין די בפנסים אלה בעונת החורף, כי הם אינם כוללים תאורה גם מאחור.

מחקרי בטיחות רבים מלמדים כי הדלקת אורות בשעות היום מקטינה משמעותית את הסיכוי לתאונות דרכים ופגיעה בהולכי רגל. ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הרלב"ד, ממליצים: "להדליק את אורות הרכב (הנמוכים) בכל ימות השנה, בכל מקום ובכל שעה. אורות דולקים ברכב משפרים את ניראות הרכב לעיני נהגים אחרים והולכי רגל".