השם החדש של פייסבוק נחשף

הרשת החברתית הגדולה בעולם הודיעה היום (ה') על שינוי שמה, השם החדש: Meta. השם נגזר מעולם המציאות המדומה שפייסבוק פיתחה ששמו: Metaverse. העולם וירטואלי החדש מעלה שאלות ותהיות עתידיות לגבי השימוש שלנו ברשתות החברתיות ובאינטרנט בכלל

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/10/21 22:05 כב בחשון התשפב

השם החדש של פייסבוק נחשף
צילום: shutterstock

מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, הודיע הערב (יום ה') כי החברה משנה את שמה ל-Meta השם נגזר מהעולם הוירטואלי שפייסבוק פיתחה העונה לשם Metaverse. העולם החדש יהיה עולם וירטואלי שהכניסה אליו בעזרת משקפי המציאות המדומה (vr), העולם יכלול  אפשרויות פנאי וסביבות עבודה חדשות. החברה חשפה גם את Project Cambria – משקפי מציאות מדומה מתקדמים שישווקו על ידה כבר בשנה הבאה ויהווה השלמה לעולם ה-Metaverse שהיא מפתחת. הפרסום של החברה מגיע על רקע ההדלפות וההתקפות השונות עליה.

צוקרברג פתח את הכנס והתייחס ברמז להתמודדויות שפוקדות את פייסבוק: "אני יודע שיש מי שטוענים שזה לא הזמן לעסוק בעתיד. אין ספק שיש נושאים חשובים לעבוד עליהם בהווה. תמיד יהיו. אז מהבחינה הזו, אף פעם לא יהיה זמן טוב להתמקד בעתיד. אבל אני גם יודע שיש הרבה מכם שמרגישים כמוני - אנחנו חיים בשביל מה שאנחנו מפתחים, ובזמן שאנחנו עושים טעויות, אנחנו ממשיכים ללמוד, לבנות ולהתקדם". 

מנכ"ל פייסבוק המשיך והסביר על תהליך בחירת השם: "כרגע המותג שלנו כל כך קשור למוצר אחד, שהוא לא יכול לייצג את כל מה שאנחנו עושים. עם הזמן אני רוצה שניתפס כחברת מטאברס. זה הזמן שלנו לאמץ מותג אחר שישקף את מי שאנחנו ומה שאנחנו מקווים לבנות - החברה שלנו היא מהיום Meta".

צפו בשידור החי של פייסבוק

הרבה השלכות עתידיות צפויות לעולם מתכונית ה-Metaverse העתידנית. איך יראו פגישות העבודה שלנו , איך יראו אימוני הספורט שלנו. איך הילדים ובני הנוער יבלו בעולם המציאותי המדומה? האם במקום ללכת לתנועת הנוער או לשחק הם יעדיפו להישאר בבית עם משקפי המציאות המדומה?