בנט נפגש עם נשיא קונגו | שלטים נגדו נתלו בירושלים: "שחיתות"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש עם נשיא קונגו, פליקס טשיסקדי, הנשיא בישר לראש הממשלה כי יפתח בקרוב נציגות דיפלומטית כלכלית בירושלים | בזמן הביקור שלטים נגד הנשיא נתלו בירושלים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/10/21 18:35 כב בחשון התשפב

בנט נפגש עם נשיא קונגו | שלטים נגדו נתלו בירושלים: "שחיתות"
בנט ונשיא קונגו, צילום: חיים צח/ לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש היום (ה') עם נשיא הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, פליקס טשיסקדי, בלשכת רה"מ בירושלים.  ראש הממשלה אמר לנשיא כי הוא מעריך מאוד את ידידותו העמוקה עם ישראל, וכי הוא שמח לשמוע על מחויבותו למען עמו ולמען שגשוגה של הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו.


(הפגישה עם נשיא קונגו).

נשיא קונגו בישר לראש הממשלה, כי יפתח בקרוב נציגות דיפלומטית כלכלית בירושלים. הנשיא, המשמש גם כיו"ר האיחוד האפריקאי,  אמר כי הוא תומך בצירופה של ישראל כמשקיפה לאיחוד ופועל לכך. שני המנהיגים דנו בחיזוק שיתוף הפעולה בין המדינות, בתחומי החקלאות, התקשורת והסחר.

במהלך ביקורו בישראל שלטים נגד הנשיא נתלו בירושלים. בשלטים נראה הנשיא על רקע דולרים ונכתב בהם: "פליקס, תעצור את האפליה האנטישמית המושחתת". לנשיא קשר לישראל,  בצעירותו גר בישראל בקיבוץ להב שבנגב, במסגרת תוכנית של המרכז לשיתוף פעולה בינלאומי במשרד החוץ הישראלי.

שלטים נגד נשיא קונגו בירושלים

שלטים נגד נשיא קונגו בירושלים צילום: ללא

כחלק מפגישותיו המדיניות,  בנט, נפגש אמש עם נשיא שוויץ, גי פרמלן. המנהיגים דנו בדרכים להידוק היחסים הבילטרליים בין המדינות, בדגש על תחומי החדשנות, המדע והפיתוח. בפגישה הציג ראש הממשלה בנט את הראייה הישראלית ביחס לאיום האיראני וביקש כי שוויץ, כמדינה חברה במועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), תפעל לצעדים נחרצים נגד ההתקדמות האיראנית בפרויקט הגרעין.

רה"מ בנט שיתף בהצלחה הישראלית בנושא ההתמודדות עם נגיף הקורונה, וציין, כי ישראל תשמח לחלוק עם שוויץ את תובנותיה בנושא. בפגישה השתתפה גם שרת החדשנות והמדע, אורית פרקש הכהן.