בנט בהנחיה לחברי ימינה: אין להזכיר את יהודה ושומרון

ראש הממשלה נאלץ להתמודד עם הגינוי מוושינגטון על הכוונה להרחיב את הבנייה בהתיישבות, ומבקש מחברי הסיעה להפסיק לדבר בפומבי על נושאים הקשורים ליהודה ושומרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/21 10:52 כא בחשון התשפב

בנט בהנחיה לחברי ימינה: אין להזכיר את יהודה ושומרון
בנט על רקע היישוב עלי שבבנימין, צילום: פלאש 90

לאחר שמחלקת המדינה האמריקאית פרסמה אמש (ג') הצהרה המגנה את כוונת הממשלה לקדם את הבנייה ביישובים. "ארה"ב מוטרדת מאוד", עוד נמסר כי ישראל חותרת תחת הניסיונות להרגיע את האזור, ופוגעת בחזון של וושינגטון, שתי מדינות לשני עמים. 

לאחר העימותים גם מבית, כשחברי מרצ הודיעו מעל כל במה אפשרית על התנגדותם לבנייה, בנט מנסה להרגיע את האווירה בקואליציה, ולא רק בעזרת יום גיבוש. על פי דיווח של העיתונאי זאב קם בכאן רשת ב', ראש הממשלה הנחה את חברי סיעת ימינה בישיבה שנערכה השבוע להפסיק לדבר בפומבי על נושאים הקשורים ליהודה ושומרון, בתקווה שכך תיפסק המתיחות מול הצד השמאלי בממשלה. 

הביקורת הזו מצטרפת לטענה האמריקאית כי הם לא קיבלו הודעה בזמן בדבר כוונתו של שר הביטחון בני גנץ להכריז על ששה ארגונים כעל ארגוני טרור. דובר מחלקת המדינה האמריקאי, נד פרייס, אמר במסיבת עיתונאים כי ארצות הברית לא קיבלה התראה. יחד עם זאת, כבר במוצאי השבת, יממה לאחר ההודעה של גנץ, הודיעו בישראל כי גורמים בממשל האמריקאי אכן קיבלו דיווח בזמן, כולל מידע מודיעיני. 

כזכור, היום (ד')  צפוי להתקיים דיון נוסף במנהל האזרחי ותכניות נוספות צפויות לקבל היתרי בניה אך לא את האישורים הסופיים.  בין היתר: קרני שומרון - 83 יח״ד, בית אל - 58 יח״ד, גבעת זאב - 40 יח״ד, ברקן - 28 יח״ד, טלמון - 224 יח״ד, פדואל - 20 יח״ד, עלי (נווה שוהם) - 628 יח״ד.

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין אמר כי חיזוק והרחבת ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון הכרחיים וחשובים לחזון המפעל הציוני. "אחרי תקופה ארוכה של קיפאון בבנייה ביהודה ושומרון, אני מברך על שיווקים של למעלה מ-1,000 יחידות דיור. אמשיך ואחזק את ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון".