שרת הפנים: זאת המועצה המקומית שתהפוך לעיר הדרוזית הראשונה בישראל

שרת הפנים, איילת שקד הכריזה היום (ג׳) על החלטתה לשנות את המעמד המוניציפלי של מעא׳ר ולהפוך אותה ממועצה מקומית לעיר. בזאת תהפוך מעא׳ר לרשות הדרוזית היחידה כיום שתהיה במעמד של עיר בישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/21 12:06 כ בחשון התשפב

שרת הפנים: זאת המועצה המקומית שתהפוך לעיר הדרוזית הראשונה בישראל
ראש מועצת מאע׳ר, עו"ד פריד גאנם, שרת הפנים איילת שקד, ומנכ"ל משרד הפנים יאיר הירש, צילום: ללא

במהלך הפגישה עם ראשי רשויות דרוזיות וצ׳רקסיות בסאג׳ור,  השרה שקד הודיעה בהפתעה לראש מועצת מאע׳ר, עו"ד פריד גאנם על החלטתה. היישוב מע'אר מונה כיום כ-24,000 תושבים, ועל פי התוכניות המאושרות צפויה העיר מע'אר למנות בשנים הקרובות כ-30,000 תושבים. 

דפוסי צפיפות התושבים ופרנסתם דומים לאלו של יישוב עירוני שפסק להתבסס על חקלאות. כפי שעלה בהמלצות הוועדה הגאוגרפית גליל מערבי, הרשות המקומית מע'אר קידמה והטמיעה מספר תהליכים תכנוניים, כלכליים, ופנים ארגוניים שאפשרו לה לעמוד בדרישות משרד הפנים לשינוי מעמדה המוניציפאלי ממועצה מקומית לעיר. 

הכרזת המועצה המקומית מע'אר כעיר עשויה להשפיע על תדמית היישוב ועל האטרקטיביות שלו בכל הקשור בפיתוח יישובי בכלל ובפיתוח תעסוקה ומסחר בפרט.

שרת הפנים, איילת שקד אמרה לאחר ההכרזה כי היא  "שמחה ונרגשת להכריז על העיר הדרוזית הראשונה בישראל. על פי תפיסתי כל רשות שתוכיח עצמה בפיתוח, בייעול תהליכים ארגוניים, בצמיחה כלכלית ובהגדלת ההכנסות העצמיות תקבל מאיתנו סיוע בגדילה וביצירת יכולות חדשות. מע'אר הוכיחה את עצמה והיא ראויה להתקדם ולהיות עיר חשובה בישראל. זוהי עוד הוכחה לקשר האמיץ והחזק בין העדה הדרוזית לבין העם היהודי. השותפות הזו באה לידי ביטוי לא רק בביטחון אלא גם בחיים האזרחים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן