ירדנה ארזי לא עוזבת את העיר: רחוב חדש בחיפה יקרא על שמה

הזמרת המוערכת זכתה להכרה מרשימה עם הנחת אבן הפינה לרחוב שיקרא על שמה בעיר ילדותה חיפה, ואמרה כי אולי יום אחד עוד תעבור לגור בו. עינת קליש רותם: "ראינו לנכון לקרוא גם רחוב על שמך, ירדנה, שהרי שאת, ללא כל ספק, נמצאת בחלקה העליון של רשימת הזמר העברי"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 26/10/21 10:15 כ בחשון התשפב

ירדנה ארזי לא עוזבת את העיר: רחוב חדש בחיפה יקרא על שמה
ירדנה ארזי עם שלט הרחוב, צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

התרגלנו לכך ששמות של רחובות, שכונות וערים נקראים על שם אנשים מוכרים לצורך הבעת כבוד והערכה לפועלם לאחר מותם. לכן, מה מפתיע היה לגלות כי הזמרת ירדנה ארזי זכתה להכרה מרשימה שכזו בעודה בת 70 בלבד. 

בשכונת גבעת הזמר בחיפה הנבנית בימים אלו, הונחה אתמול (ב') אבן פינה לרחוב, אשר ייקרא על שמה של הזמרת, כלת פרס "כינור דוד" ומנחת האירוויזיון הראשון שנערך בישראל, ירדנה ארזי. 

בטקס, שנערך בהשתתפות בני משפחה, ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם וחברי מועצת העיר סיגל ציוני וניר שובר, הודתה ארזי לראש העיר על היוזמה המבורכת להקדיש שכונה שלמה לתרבות ולמוזיקה הישראלית ואף ציינה כי אולי יום אחד היא תעבור לגור בה. ארזי הוסיפה כי "ארבעה ק״מ מפרידים בין בית ילדותי ברחוב ארלוזורוב למקום היפה שאנו נמצאים בו עכשיו, את הגבעה הזו אני זוכרת כילדת צופים שעד היום אוהבת לטייל בטבע".

ירדנה ארזי עם שלט הרחוב

ירדנה ארזי עם שלט הרחוב צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

ראש העיר עינת קליש רותם ביכרה ואמרה: "כאן, בשכונת גבעת זמר שבלב העיר, לצד פארק שייקרא על שם אפי נצר ורחובות שייקראו על שמותיהם של יהורם גאון ואהוד מנור ואחרים, הרשומים כולם ברשימת גדולי הזמר העברי לדורותיו, ראינו לנכון לקרוא גם רחוב על שמך, ירדנה, שהרי שאת, ללא כל ספק, נמצאת בחלקה העליון של רשימה מכובדת זו".

ארזי הייתה חברה בלהקת הנח"ל, חברה בשלישיית שוקולד מנטה מסטיק, והוכתרה כזמרת השנה במצעדי הפזמונים חמש פעמים, כאשר האחרונה שבהן הייתה בשנת 2013, ואף הנחתה את תחרות הזמר האירופאית שנערכה לראשונה בישראל בשנת 1979. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן