המתנדב זיהה והצעירה נעצרה: הוגש כתב אישום בגין הצתה

השריפה בפארק בגין, שכילתה דונמים של יער טבעי, נגרמה עקב הצתה של צעירה הלוקה בנפשה, כך עולה מכתב אישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים. מתנדב זיהה את מעשיה תוך כדי שנהגה והזעיק את המסוק המשטרתי

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 25/10/21 21:26 יט בחשון התשפב

המתנדב זיהה והצעירה נעצרה: הוגש כתב אישום בגין הצתה
השריפה בפארק, צילום: כבאות והצלה

השריפה שפרצה בפארק בגין במבואות הדרומים-מערביים של ירושלים לפני שבועיים הביאה להתקלחות של 15 דונם של חורש. בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את כתב האישום שהגישה הפרקליטות נגד צעירה, תושבת חשמונאים הלוקה בנפשה, בגין הצתה בנסיבות מחמירות. 

השריפה

השריפה צילום: כבאות והצלה

במהלך הפעילות לכיבוי השריפות איתרו כוחות הכיבוי ממצאים בשטח המעידים על כך שההצתה הייתה מכוונת. אופי ההתלקחות של הלהבות, בשבעה מוקדים שונים שעשרות מטרים מפרידים בניהם, בשטח יחסית מבודד וקשה להגעה, מהווה גם הוא סימן המאשש עמדה זו.

לאחר שמתנדב שהיה בתצפית באותה שעה הבחין ברכב לבן ובו אישה המנסה להצית את השטח, הוא הזעיק את המשטרה ואז החל המרדף של הכוחות אחר הצעירה, אשר בסופו זיהה המסוק המשטרתי את הצעירה, אשר השתמשה במסכת פנים וגם בעשבייה במקום כדי ללבות האיש בסיוע גפרורים ומצית. 19 צוותים של לוחמי האש, בסיוע אנשי רשות הטבע והגנים וקק"ל השתתפו במאמצי הכיבוי, והפעולות נמשכו 52 שעות.