מרב מיכאלי לוחמנית: "נצטרך לשחרר את הכותל שוב"

שרת התחבורה סיפקה התבטאות מעוררת מחלוקת בנוגע לכותל המערבי וטענה: "העובדה שאזרחי ישראל התרגלו להתייחס לכותל המערבי כבית כנסת חרדי - קילקול" | הסערה הבאה של הקואליציה? שר התפוצות נחמן שי חשף: אחרי התקציב - נאשר את הכותל הרפורמי

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/10/21 16:31 יט בחשון התשפב

מרב מיכאלי לוחמנית: "נצטרך לשחרר את הכותל שוב"
אישה תוקעת בשופר בכותל. ארכיון, צילום: פלאש 90

מתווה הכותל, לפיו הייתה אמורה להתרחב רחבת התפילה השוויונית בחלקו הדרומי של כותל המערבי, הוא מתווה שהולך איתנו כבר שנים. בניגוד למצב הקיים, הגישה לרחבה אמורה הייתה להיות מתוך הכניסה הראשית לכותל, ולהתנהל בידי מועצה שבה נציגי הזרמים הלא אורתודוקסים ונשות הכותל. המתווה אושר בידי הממשלה בינואר 2016, אולם עקב התנגדות המפלגות החרדיות חזרה בה הממשלה וביטלה אותו ביוני 2017.

ראשי ארגונים רפורמים וקונסרבטיביים התכנסו הבוקר (ב') בכנסת להקמת שדולת 'חופש דת', שתסייע להם במאבקם על הכרה ותמיכה בממשלה הנוכחית. את הכינוס יזם גלעד קריב, חברת הכנסת מיכל רוזין וחבר הכנסת משה קינלי טור-פז.

שרת התחבורה מרב מיכאלי התייחסה היום (ב') לסוגיית הכותל והבהירה כי "לא מספיק לעשות אזור שוויוני בכותל - נצטרך לשחרר את הכותל שוב. העובדה שאזרחי ישראל התרגלו להתייחס לכותל המערבי כבית כנסת חרדי - קילקול". 

שר התפוצות נחמן שי שנכח במפגש, חשף את לוח הזמנים לקידום ואישור מחדש של מתווה 'הכותל הרפורמי' כבר מיד לאחר אישור התקציב וסיפר: "לילה לפני ההשבעה שלי לממשלה הלכתי לכותל, לשני המקומות, גם לגדולה המוארת וגם לקטנה החשוכה. יש לשתי המקומות חשיבות דומה. אנחנו נותנים מקום שווה. מרגע זה ממשלת ישראל פועלת באופן שווה לכל הזרמים". והצהיר, "אנחנו מאמינים שלכל אחד יש מקום ביהדות וכל אחד יכול לקבל את היהדות בדרך שלו. אני שמח בממשלה שאימצה את הקו הזה".



ממרכז ליב"ה נמסר בתגובה לדברים: "חודשים רבים שאנחנו מתריעים על מה שקורה מאחורי הקלעים, כעת זה נאמר בפירוש: בנט מחלק את הכותל. יחד עם מתן כהנא וחבר הכנסת קריב, הארגונים הרפורמיים יקבלו בכותל הכרה ממדינת ישראל ומשם הדרך סלולה למדינת כל אזרחיה. אנחנו ננצח בקרב על הכותל ונשמור על הכותל וזהותה היהודית של המדינה".