סלמאן זרקא: "הווריאנט החדש אכן מדאיג אותנו"

פרויקטור הקורונה מודאג מהזן החדש שהתגלה בישראל ואומר כי "הופעת זן מורכב הוא בעייתי ויכול מחדש להביא אותנו לגל נוסף" | מאז החלה להתפשט המגפה אובחנו בעולם כ-243 מיליון נדבקים, כ-5.17 מיליון מהם - מצאו את מותם

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/10/21 07:49 יח בחשון התשפב

סלמאן זרקא: "הווריאנט החדש אכן מדאיג אותנו"
בדיקות קורונה בנתב"ג, צילום: פלאש 90

גל תחלואת הקורונה הרביעי הולך ודועך בישראל, אך ממעקב של סוכנות הידיעות ''רויטרס'' עולה כי ב-49 מדינות התחלואה עודנה בעלייה. מאז החלה המגפה להתפשט בפברואר 2019, אובחנו בעולם כ-243 מיליון נדבקים, כ-5.17 מיליון מהם - מצאו את מותם. בארצות הברית מתו בשבוע החולף כ-1,700 חולים ביום בממוצע. אחריה בראש הרשימה: רוסיה, אוקראינה ורומניה. בלפחות 200 מדינות מתנהל מבצע חיסונים נגד הנגיף.

פרופסור סלמאן זרקא, פרוייקטור הקורונה, התייחס הבוקר (א')  לתת זן הדלתא שהתגלה בישראל. בריאיון ב-103FM, אמר כי למרות האופטימיות מהמגמה של ירידץ התחלואה, "הופעת זן מורכב וחדש עלולה להביא אותנו לגל נוסף". בהמשך אמר על הזן החדש: "הוא אכן מדאיג אותנו אנחנו עוקבים אחריו, יש שישה מקרים פה בארץ. ביום שישי קיימנו פגישת זום עם המומחים הבריטים, הנתונים עדיין בתחילה. אנחנו מדברים על תת זן של הדלתא שבאנגליה השתלט על 7% מהחולים".

הזן החדש מוכר באירופה ובעולם כבר מספר שבועות. לפני כשבוע וחצי אמרה ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, בריאיון בגל"צ דברים הפוכים משאמר זרקא. "לא כל וריאנט שנוצר בהכרח מסוכן. אנחנו צריכים לראות האם הוא מתפתח במדינה בה היה כבר גל של דלתא, או במדינה מחוסנת. אנחנו עוקבים אחרי כל הזנים".

נזכיר כי הזן החדש ( AY4.2) התגלה בארץ כאשר ילד בן 11 ביצע בדיקת קורונה עם נחיתתו בנמל התעופה בן גוריון. ראש הממשלה נפתלי בנט ערך התייעצות בעניין וריאנט הדלתא החדש יחד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירים נוספים.

אלו ההנחיות שהתקבלו: 

  • התמקדות בכל מקרה של הזן החדש בישראל עם חקירה אפידמיולוגית מוגברת.
  • יצירת קשר עם מדינות בהן הווריאנט קיים לבירור ושיתוף מידע.
  • עדכון מתווה התיירות שיוצג מחר לראש הממשלה בהתאם למידע הקיים בעניין הזן החדש.
  • שיתוף המידע הקיים בישראל עם מדינות נוספות בעולם, בדגש על אירופה.
  • הגדלת יכולת הריצוף הגנטי באופן משמעותי על מנת להגדיל את יכולות איסוף המידע.


(תדריך עיתונאים עם פרופסור זרקא)