הטרור הפלילי בין עשרות אנשים ולאור יום: עבריין נרצח בנמל יפו

העבריין עבד קזז נורה בצהריים בידי מתנקשים בלב נמל יפו כשבשאריות כוחותיו קפץ למים. גופתו נמשתה בידי אזרחים אך מותו נקבע בבית החולים וולפסון. הרקע לאירוע: סכסוך בין עבריינים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 23/10/21 20:29 יז בחשון התשפב

בין עשרות אנשים ולאור יום: עבריין נרצח בנמל יפו
זירת האירוע. נורה וקפץ למים, צילום: דוברות המשטרה

הטרור הפלילי ממשיך לזלוג לרחוב, כאשר היום (ש') שיא חדש נקבע כשהעבריין עבד קזז נורה למוות בלב נמל יפו, בזמן שהאזור היה עמוס במבקרים. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי רכבו של קזז נחסם, ואז מתנקשים החלו לרדוף אחריו וירו לעברו כ-10 כדורים. קזז יצא מהרכב, רץ לכיוון הים - וקפץ למים בניסיון להימלט מהיריות. אזרחים שהיו במקום משו אותו מהמים, והוא הובהל לבית החולים וולפסון בחולון שם נקבע מותו לאחר כשעה. 

המשטרה קיימה במקום הערכת מצב מיוחדת במסגרתה הוחלט כי חקירת הרצח תנוהל ביחידה המרכזית של מחוז ת"א, תוך הפעלת האמצעים הטכנולוגיים הנדרשים, לצד המשך סריקות ותפיסת ממצאים בזירה, כאשר הרקע ככל הנראה סכסוך מֹקומי בין עבריינים.

ניצב-משנה חיים בובליל, מפקד מרחב יפתח במחוז תל אביב של המשטרה, אמר כי "אנחנו בתחקור ראשוני של האירוע. יש לנו הרבה ממצאים ודברים שצריך לחקור. הוחלט שהחקירה תוטל על ימ"ר, יחידת העילית במה שקשור לאירועים כאלה. מדובר באירוע חמור שפוגע בתחושת הביטחון של הרבה תושבים שנמצאים ומגיעים לפה בשבת לנמל יפו. אנחנו רואים את האירוע הזה בחומרה. זה לא יעבור לסדר היום".

זירת הירי בנמל יפו

זירת הירי בנמל יפו צילום: דוברות המשטרה