בן גביר בסיור במערך הכבאות: "לאסור על אדם דתי לגדל זקן זה נורא ואיום"

הוועדה לביטחון פנים ערכה סיור במערך הכבאות, וקיבלה מנציב הכבאות סקירה של השינויים שבוצעו בשנים האחרונות: הוקמה מחלקת רפואה כולל פסיכולוגים, השימוש ברחפנים נכנס לפעולה, החל פרויקט התקנת גלאי עשן ועוד

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/10/21 17:25 טו בחשון התשפב

בן גביר בסיור במערך הכבאות: "לאסור על אדם דתי לגדל זקן זה נורא ואיום"
בן גביר מתנסה, צילום: ללא

הוועדה לביטחון הפנים בראשות חברת הכנסת מירב בן ארי ערכה היום (ה') סיור במערך הכבאות וההצלה לישראל בעיר ראשון לציון. אל הסיור הצטרפו חברי הכנסת עמיחי שיקלי, איתמר בן גביר, יום טוב כלפון ואוסאמה סעדי. את הסיור הוביל נציב הכבאות הראשי לישראל רב טפסר דדי שמחי שנתן לחברי הכנסת הצצה מקרוב על הפעילות של מערך הכבאות וההצלה.

במהלך הסיור צפו חברי הכנסת ברובוט הכיבוי של מערך הכבאות וההצלה, רחפנים, ביחידת האופנועים וביקרו במתקן האימונים המיוחד של הלוחמים, שם צפו בתרחישים שלוחמי האש מתמודדים איתם יום יום.

נציב הכבאות דיווח לוועדה על השינויים ברשות הכבאות וההצלה בשנים האחרונות: 

  • הוקמה מחלקת רפואה כולל פסיכולוגים.
  • החלו לעשות שימוש בתוספים למים, שמאפשרים להשתמש בכמויות מים קטנות יותר, מה שמשפיע גם על גודל הכדאיות הנדרש.
  • החל שימוש ברחפנים וברובוט.
  • כמות המתאמנים המכללה להכשרת לוחמי האש עלתה מ-1,900 בשנה לעשרת אלפים במכללה מתאמנות גם יחידות כיבוי אש צהליות משטרתיות, וכן צוותים של חברת החשמל.
  • השנה החל פרויקט התקנת גלאי עשן - כל רשות מקומית שרוכשת גלאי עשן, צוות כבאים מגיע להתקין את המערכות בבתי התושבים, בדגש על קשישים עיקריים.
  • רשות הכבאות נערכת לגיוס 1,200 כבאים.

"לפעול בהסברה במניעת הצתות במגזר הערבי"

בן גביר התקבל באהדה בעקבות תמיכתו במאבק הכבאים המוחים על התנהלות כוחנית ויחסי העבודה העכורים בכבאות, הנמשכים לטענתם כבר שלוש שנים. בין הצעדים נגדם מוחים הכבאים, איסור לגדל זקן. 

ח"כ בן גביר הבטיח, לעשות ככל שביכולתו, כדי לבטל את איסור גידול הזקן: "לאסור על אדם דתי לגדל זקן, זה נורא ואיום". והבטיח להמשיך ולהילחם בוועדות הכנסת ובהידברות עם נציב הכבאות דדי שמחי כדי לפעול למען הכבאים ומילוי דרישותיהם". "אני הקול שלכם בכנסת, ןבעזרת ה' אני מקווה שנצליח ועוד ועוד חברי כנסת יצטרפו למאבק למענכם, אתם גדולים, עם ישראל חייב לכם ואוהבים אתכם".

במפגש עם נציב מערך הכבאות וההצלה דדי שמחי הביע ח"כ בן גביר את התרשמותו מהשינוי המבורך במערך הכבאות, בזכותו של שמחי, על הצבת מבחני הכושר לבריאות הכבאים, השינוי הטכנולוגיה והקדמה שהנהיג במערך הכיבוי וביקש לבוא לקראת העובדים במערך הכבאות ולשתפם בקבלת ההחלטות. בן גביר הוסיף כי "צריך לפעול בהסברה במניעת הצתות במגזר הערבי בקרב אנשי הדת כדי לצמצם את ההצתות שגורמות נזק רב". 

יצוין כי בית המשפט קבע כי ההוראה לחייב את הכבאים המבצעיים לגלח את זקנם באזורי הממשק עם מסיכות האטימה, ניתנה בחוסר סמכות ודינה להתבטל, אך יחד עם זאת קבע בית המשפט כי במידה ונציב כבאות והצלה יאסור את גידול הזקנים, והחלטתו תקבל את אישור השר לביטחון פנים, ההחלטה תכנס לתוקף.

סיור הוועדה לביטחון הפנים

סיור הוועדה לביטחון הפנים | צילום: ללא

נציבות כבאות והצלה: "שיער פנים פוגע באטימות המסכה"

מנציבות כבאות והצלה נמסר בתגובה לכתבה: "בית הדין לעבודה בתל אביב פסק נחרצות כי שיער פנים פוגע באטימות המסכה ומסכן בריאותם וחייהם של הכבאים". 

"החלטת השופטים מהווה ציווי פיקודי, מבצעי ומוסרי לשמירת חייהם של הכבאים בפעילותם המבצעית והיא נסמכת על הוראות יצרן המסכה, תקני בטיחות בינלאומיים מהמחמירים בעולם, ניסויי מעבדה, וחוות הדעת המקצועית של טובי המומחים בישראל ממשרד הביטחון והמכון למחקר ביולוגי". 

"יודגש כי מתוך הבנת חשיבות פסק הדין לבריאות הכבאים, לא ערערה ההסתדרות על החלטת השופטים. מתוקף מחויבותנו לציבור , לכבאים ולבני משפחותיהם, כבאות והצלה תפעל לרווחתם של הכבאים תוך שמירת בריאותם כערך פיקודי מהמעלה הראשונה".